להתחיל מחדש – איך לבנות את החיים לאחר פשיטת רגל

אם פשיטת רגל הייתה בעבר ביטוי המסמל כניעה, ויתור, חוסר הצלחה וכל הדברים הקשורים בכך, כיום זה כבר לא אותו הדבר. מי שמצוי בתוך התהליך ומתמודד על בשרו עם כל השלבים שבדרך, יודע כמה אומץ וחוסן נפשי נדרש על מנת לצלוח את התקופה בצורה טובה, גם כלכלית וגם נפשית. קבלת כלים נכונים מאנשי מקצוע, וגם מאנשים שעברו את זה לפניכם, עשויה לפתוח בפניכם נקודת מבט שלא הכרתם, ולאפשר לכם לחיות את החיים שאחרי פשיטת הרגל בצורה הטובה ביותר.

עומדים בפני פשיטת רגל? זה מה שמחכה לכם

יש להניח שהמצב הכלכלי הרע שלכם לא תפס אתכם במפתיע, וההחלטה על הגשת הבקשה לפשיטת הרגל הגיעה לאחר שיקולים רבים ובדיקת אינספור פתרונות אחרים. כיוון שהחוק מאפשר רק לאנשים שבמשך שנים מנסים להתמודד עם בעיות של חובות ולא מצליחים, להגיש בקשה לפשיטת רגל, ברור כי הרצון שלכם הוא להגיע לפתרון ולא להמשיך לדשדש במקום ללא התקדמות.

חשוב להבין כי כל שלב ושלב בדרך לקבלת צו ההפטר שאתם בוודאי רוצים בו כל כך, הינו מורכב כשלעצמו. החל מהגשת הבקשה ופתיחת התיק, דרך הגעה להסדר זמני של תשלומים חודשיים, בדרך יחכו לכם גם צו כינוס ותקופת פירעון לא פשוטה, שתחשוף ברבים כל דבר ודבר שתרצו לעשות עם כספכם.

המוטיבציה לעבוד צפויה להיפגע, כיוון שברור מאליו שכאשר אדם יודע שכל המשכורת שלו "הולכת" לכיסוי חובות – קשה לו מאוד לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר. הדבר החכם ביותר שעליכם לעשות, אם כן, הוא קודם כל להפנים שמדובר בעצם בתהליך זמני. גם מספר שנים יכולות להיחשב לתקופה זמנית שניתן לעבור אותה בקלות יחסית, אם מקפידים להסתכל על התהליך כתהליך מחנך, שבסופו מחכה פתרון שעשוי להבריא את החיים כולם, ולהשפיע לטובה הן עליכם, והן על המשפחה שלכם, שללא כל ספק תושפע בצורה דרסטית מפשיטת הרגל.

התחלה חדשה

למה חשוב לשכור סיוע מקצועי לכל אורך הדרך, וגם לחיים שאחרי

פשיטת רגל היא מסוג האירועים שמשפיעים בצורה קשה על האנשים שמתמודדים עמם, במיוחד כאשר מדובר על אנשים עם משפחה, שאיכות חייה נפגעת. מאנשים פרטיים לחלוטין אתם פתאום נדרשים לדווח על כל הוצאה, במידה ויש לכם נכסים – הם כמובן מופקעים לטובת הנושים, ולמעשה מרגע הגשת הבקשה עומדת מולכם מראה גדולה, שמשקפת לכם את עצמכם באופן שמעולם לא ראיתם. ישנם אנשים שעלולים לאבד את עצמם ולהתבלבל קשות בדרך, ולנסות אפילו להערים על המערכת על מנת להקל על עצמם במהלך הדרך, מה שכמובן לא עוזר להשלמת ההליך בהצלחה.

כדאי שלא "תיפלו לבורות" מהסוג הזה, מומלץ שתשכילו להיעזר בסיוע מקצועי של עורך דין העוסק בפשיטות רגל, לכל אורך הדרך וגם לאחר שהיא תסתיים, על מנת להצליח לשקם את החיים שלכם אחרי שאתם ומשפחתכם חוויתם טראומה שכזו שארכה שנים ארוכות. בשלבי ההתחלה ובמהלך התקופה של התנהלות התיק בעניינכם, עורך הדין ייצג אתכם ויסייע בפועל בכל הקשור להתנהלות התיק. לאחר סיומו, תוכלו להיעזר בו ובעצותיו על מנת להקדים תרופה למכה.

מי שסיים בהצלחה את כל השלבים של פשיטת הרגל שלו ממש "לפי הספר", מקבל הזדמנות שנייה לחיים. אדם כזה למעשה נמצא מחדש בנקודת האפס, ללא שום חובות המעיקים עליו. חשוב שאותו אדם לא יחזור על שגיאות העבר, ויידע לנהל את הכספים שלו בצורה המיטבית, ולכן כל עצה מקצועית מאדם שראה כבר מקרים רבים כמו זה שלכם בעבר, יכולה לסייע לכם להימנע מהידרדרות כלכלית נוספת.

בשיתוף משרד עורכי דין מיסקביץ':  https://www.yml-law.co.il