כיצד מתנהל הליך תביעת לשון הרע?

הליך תביעת לשון הרע הוא אחד ההליכים המשפטיים הנפוצים ביותר, אולם יש לבצע אותו רק באמצעות עו"ד אשר מתמחה בתחום. עו"ד שלומי וינברג, מומחה לתביעות הוצאת דיבה ולשון הרע מסביר.

תביעת לשון הרע – מה קובע החוק?

תביעת לשון הרע ניתן לתבוע כאשר אדם חש כי נעשתה פגיעה בשמו הטוב, וע"פ סעיף 6 לחוק מי שפרסם אמירה שהיא בגדר לשון הרע עלול לקבל עד שנת מאשר אחת, כמו גם סעיף 8 אשר מאפשר להתחיל בהליך פלילי כנגד מפרסם לשון הרע. תביעת לשון הרע ניתן לתבוע גם בפן האזרחי וזאת ע"פ סעיף 7 לחוק, כאשר בתיקון לחוק – סעיף 7א' נקבע כי ניתן לקבל פיצוי בגין לשון הרע של עד 50,000 וזאת מבלי להוכיח את הנזק.

מתי ניתן להגיש תביעת לשון הרע?

כאמור, תביעת לשון הרע ניתן להגיש במידה ואדם חש כי נעשתה פגיעה בשמו הטוב, וזאת על רקע מגדר, מין, מקום עבודה, נטייה מינית או פרסום מכפיש בנוגע לחייו האישים של האדם. אנו עדים כיום לתביעות לשון הרע רבות אשר מוגשות, זאת לאור העובדה כי הרשתות החברתיות כמו גם פורומים ובלוגיים הפכו לכר פורה בעבור אזרחים רבים לומר את דעתם, זאת מבלי לקחת בחשבון כי הם עלולים להיות חשופים לתביעת לשון הרע. חשוב לזכור כי מדובר בתביעה מורכבת ביותר, ועל כן במידה ואתם מעוניינים להגיש תביעה יש להיוועץ עם עורך דין לשון הרע וזאת על מנת לקבל את הייצוג המשפטי הטוב ביותר, בהתאם למקרה שלכם.

שופטת עם פטיש

כיצד מתנהל הליך תביעת לשון הרע?

תביעת לשון הרע ניתן להגיש לבית המשפט הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי. למעשה, על מנת להוכיח כי אכן התרחש מקרה של לשון הרע יש לבצע איסוף ראיות הכולל את כל ההתכתבויות ומסמכים בהם נאמרו האמירות אשר הן בגדר לשון הרע, ולאחר מכן ייבחן חומר הראיות ע"י עורך הדין וזאת על מנת לקבוע האם אכן יש כאן בסיס להגשת התביעה או שמא האמירות הללו נאמרו בשוגג. במידה ולאחר בחינת חומר הראיות מוצא עורך הדין כי אכן יש בסיס להגשה יחל ההליך מול בית המשפט וזאת על מנת להוכיח כי הנאשם אמר את דבריו בכוונה לפגוע ולא בתום לב.

תביעות לשון הרע בליווי של עו"ד שלומי ויינברג

עו"ד שלומי ויינברג הינו מומחה לתחום תביעות לשון הרע, הגנת הפרטיות וליטיגציה אזרחית-מסחרית. עו"ד וינברג מייצג מזה שנים רבות מאות לקוחות מהמגזר העסקי, הפרטי והציבורי בתביעות לשון הרע וזאת לאור ניסיונו העשיר בתחום, ומאז החל לפעול בתחום ייצג בהצלחה חסרת תקדים את לקוחותיו. אם אתם שוקלים להגיש תביעת לשון הרע, השאירו את הפרטים שלכם באתר לקבלת ייעוץ ראשוני.