ההתמודדות עם רשלנות רפואית בעידן המודרני

כולנו מוצאים את עצמנו לא מרגישים טוב מידי פעם ומה שאנחנו עושים זה בדרך כלל ללכת לרופא. אנחנו הולכים להיבדק ויוצאים מנקודת הנחה שהטיפול הרפואי שנקבל יהיה מהטובים ביותר שיש, כי הרי מערך הרפואי בישראל מושקע כל כך! כדי להיות רופא בארץ צריך ללמוד שנים רבות וגם לעבור לא מעט התמחויות ומבחנים, מה שמעורר את השאלה איך יכול להיות שבסופו של דבר יש גם לא מעט רופאים שנוהגים בצורה רשלנית? רשלנות רפואית, לצערנו הרב, היא חלק מהנוף שלנו פה במדינת ישראל ותמיד נשאלת השאלה מה אפשר לעשות בנידון. האם עלינו לקבל את העובדה שגם הרופאים הם בני אדם ושגם הם טועים? או שאולי נוכל לפחות לדרוש פיצויים על הנזק שנגרם לנו? האמת היא, שלהתמודד עם רשלנות רפואית זה משהו שלא פשוט לכל אחד מאיתנו כי הרופאים מגיעים עם מערכת שלמה שתומכת בהם. עם זאת, אתם יכולים להיות בטוחים שבעזרת עוה"ד הטוב ביותר תוכלו בכל זאת לקבל את הפיצוי המגיע לכם, אז למה אתם מחכים?

עידן מודרני

האם תוכלו לשמור על החיסיון הרפואי שלכם?

 

התשובה היא בפירוש לא, ואחד מהדברים שעליכם לעשות, זה להבין זאת מראש. אומנם זה נכון שיש כאן חדירה לפרטיות וכנראה שתצטרכו להציג את התיק הרפואי שלכם גם בפני בית המשפט, אך מצד שני, זו הדרך היחידה שיש לתבוע את רופא ולקבל, אולי, בסופו של דבר את הפיצוי המיוחל. כמו כן, אם לא תראו לעוה"ד שלכם את כל המסמכים הרפואיים ואת כל המידע שיש לכם כתוצאה ממה שקרה, לא תוכלו לבסס את התביעה שלכם. לכן חשוב להבין זאת כבר בתחילת הדרך ולהשלים עם העניין, כי למרות שלא קל לוותר על החיסיון הרפואי, זו האופציה היחידה. מה שכן, חשוב לבחור את עוה"ד שלכם בקפידה ולראות שהוא אדם שכן שומר על הפרטיות של הלקוח שלו כי זה הבסיס לכל פעולה משפטית שתרצו לעשות.

 

איך בוחרים לאיזה עורך דין כדאי לפנות?

 

בתחום הרשלנות הרפואית, כמו בכל תחום אחר, יש הרבה עורכי דין שעובדים ושיכולים לתת לכם שירות. עם זאת, לא מכל עורך דין אתם באמת יכולים לצפות לטוב ביותר ולא כל עו"ד מגיע עם ניסיון, ידע ואפילו מוניטין בתחום הזה. לכן אנחנו מאוד ממליצים לכם לבדוק כמה שיותר פרטים אודות עוה"ד, כי מה שבטוח זה שלא כדאי להתפשר על איש מקצוע שאינו מספיק רציני. לכן חשוב לראות שאתם בוחרים אדם ששמו הולך לפניו ושבסופו של דבר יוכל גם לתת לכם שירות טוב. לפעמים אפילו כדאי יהיה לשלם קצת יותר לעוה"ד אם זה מה שיבטיח שהוא יוכל לעשות את המקסימום למענכם. אל תדחו את הדברים ובחרו לכם עוד היום עו"ד שתוכלו לסמוך עליו ועל השירות שהוא מציע בתחום הרשלנות הרפואית.