איך להגיש תביעה נגד עורך הדין שלי?

הגשתם תביעה באמצעות עורך דין והוא התרשל. לרוב מדובר במצבים בהם התנהלותו של עורך הדין גרמה לכם הפסד כלכלי של ממש, שאילו היה פועל כראוי – לא הייתה מתרחשת. בשלב זה, בייחוד ככל שמדובר בסכומים גבוהים מאוד, נשאלת השאלה – למה ואיך לתבוע עורך דין בגין רשלנות מקצועית?

 

באילו מקרים נרצה להגיש תביעה כנגד עורך דין שהתרשל?

כשאתם שואלים את עצמכם אם להגיש תביעת רשלנות, בהתעלמות משיקולים אישיים כמו גמול ונקם, השיקול היחידי שצריך להנחות אתכם הינו השיקול הכלכלי. ככל שאין הפסד כלכלי ממשי – לא ניתן לתבוע ברשלנות היות והחוק קובע שנדרש נזק בפועל כדי לתבוע בנזיקין. הסיבה המרכזית על פיה כדאי לכם (ואתם גם תרצו) לתבוע את עורך הדין שלכם הינה כאשר עורך הדין גרם להפסד כלכלי של ממש.

למשל, נניח שמכרתם דירה לפני קצת פחות מ-4 שנים, ואתם מעוניינים למכור דירה נוספת בבעלותכם. זו תהיה רשלנות מקצועית חמורה מצד עורך הדין לא להמליץ לכם לחכות עד לחלוף 4 שנים ממועד המכירה הקודם, וזאת על מנת להימנע מתשלום מס שבח. טעות מקצועית שכזו עלולה לעלות לכם מאות אלפי ולעיתים גם מיליוני שקלים, כתלות בשווי הנכס. במצב כזה – תרצו לתבוע את עורך הדין בגין ההפסד שנוצר – דהיינו ההפרש בין הסכום שקיבלתם בפועל והסכום שיכולתם לקבל אילולא רשלנותו.

 

לאיזה עורך דין כדאי לפנות?

תביעת רשלנות היא תביעה נגד עורך דין במסגרת דיני הנזיקין. כפי שפניתם לעורך דין הרשלן שהתמחה (לכאורה) בתחום הרלוונטי, בתביעות נזיקין אי אפשר לפנות לכל עורך דין. כדי לתבוע עורך דין ברשלנות צריך ייעוץ משפטי מעורך דין שתביעות נזיקין בכלל, ותביעות רשלנות כנגד עורכי דין בפרט, הינם הלחם והחמאה שלו.

איך לבחור עורך דין מתאים לתביעת רשלנות מקצועית

הדרך הטובה ביותר לבחור משרד עורכי דין המתמחה בתביעות נזיקין ורשלנות הינה קודם כל המלצות. תבררו עם לקוחות קודמים של המשרד ותבדקו באתר של המשרד שאתם בוחנים – ככל שמדובר במשרד רציני – הוא יפרסם באופן יזום, בגבולות צנעת הפרט, את התיקים שהוא זכה בהם על מנת להרשים אתכם. יתירה מכך, חשוב מאוד לפנות למשרד שלא מתעסק באף תחום אחר מלבד נזיקין בכלל ורשלנות מקצועית בפרט.

לכאורה, כל משרד עורכי דין שתפנו אליו יגיד לכם שהם מומחים בתביעות רשלנות. אז איך תדעו אם הם טובים בזה? דרך קלה מאוד היא להתקשר באופן אנונימי למשרד ולשאול אם הם מוכנים לייצג אתכם בעסקת מכר גדולה. אם הם עונים כן – זה אומר שהם לא מומחים בנזיקין אלא בתחום אחר כמו נדל״ן. אתם מחפשים תשובה אחת בלבד – והיא: ״לא. אנחנו משרד שמתעסק בתביעות נזיקין בלבד״.

 

מעוניינים להגיש תביעה נגד עורך דין שהתרשל?

עורך דין יואב רונקין הינו מומחה בתחום הנזיקין ועוסק שנים רבות במקרים של התרשלות מקצועית של עורכי דין. לאחר טיפול בתיקי רשלנות מקצועית במשך שנים רבות, המשרד צבר את הניסיון והמומחיות הנדרשים בכדי לייצג את התיק שלכם בהצלחה ולהשיג עבורכם את הפיצוי שמגיע לכם.

צרו קשר לייעוץ משפטי ראשוני ונעמוד לשירותכם!

מאזניים