איך מגישים נגד חברת הביטוח תביעת סיעוד?

רוב האנשים מחליטים לבחור נכון ומבטחים את עצמם בביטוח סיעודי פרטי ובכך מקדימים תרופה למכה.
מה זה בעצם? ומי זכאי לה? מה ממש חשוב לדעת לפני?
כל התשובות פה.


מה המצב עם זה?

בשנים האחרונות, המון אנשים מחליטים לבטח את עצמם בשביל אותו יום שייצטרכו להגיש תביעת סיעוד נגד חברת הביטוח. בביטוח אגב, מובטח להם זכויות ופיצויים נוספים והכל כמובן בהתאם לסוג הפוליסה אותם החליטו לרכוש וכמובן בלי קשר למה שניתן על ידי המדינה. ובכלל חשוב לדעת מה זה ביטוח סיעוד.

ומאיפה זה הגיע בכלל?

ביטוח סיעוד (הי"ב פוליסת סיעוד) נחשב כחוזה שנחתם בין אדם פרטי לבין אותה חברת הביטוח אותו בחר. לפיו, האדם שמשלם בעצם סכום שנשאר קבוע כל חודש ובתמורה חברת הביטוח מזכה אותו בפיצויים (לא עלינו) כספיים או דברים הנוגעים לשיפוץ הבית במידה ויהפוך (חלילה וחס) יום אחד לאדם סיעודי.
הביטוח הסיעודי בבסיסו עוזר לתת תמיכה כספית לאדם שנמצא במצב סיעודי או שהפך לכזה והוא לא יכול לבצע פעולות יומיומית רגילות או חיוניות ו\או זקוק לעזרה חיצונית בכדי לבצע אותן.

איך מגישים את התביעה? וכמה זמן היא לוקח?

את התביעה מגישים ישירות לחברת הביטוח וכמו כל דבר בישראל היפה, גם זה לא לוקח זמן.
תקופת ההמתנה היא התקופה מאותו רגע שהמבוטח בעצם נזקק להגיש את התביעה (נהיה סיעודי בצורה כזאת או אחרת) במידה והמבוטח החלים ממצב שבסופו של דבר מזכה אותו מתגמולי ביטוח או שקרה מקרה והמבוטח לא לקח את כל הכספים אשר שייכים לו מהביטוח, תקופת ההמתנה מתחילה להיספר לאחר 30 יום.
בכל מקרה, חשוב לזכור שחברת הביטוח יכולה לקבוע פרק זמן שבמסגרתו כל תקופת ההמתנה לא תתחיל מחדש, וזאת עם המבוטח החלים.

מה קורה במעמד רכישת הפוליסה?

ישנה חובה מצד חברת הביטוח להציג בפני המבוטח שלה את כל פרטי הפוליסה אשר הוא קנה מ- DAY 1. ובכל מקרה חשוב שיהיה בה הפרטים הבאים:
לוח הפרימיות שמחולק ע"פ גיל ומין המבוטח, לפי מועד השינוי והגיל בהתאם לתוכנית הפרמיה אותה הוא רחש.
פירוט הכללים לקבלת הזכות בנוגע לגמלת הסיעוד והמבחנים אותו הוא צריך לעבור ומהו אדם סיעודי כפי שפורט בהתחלה.
תוכניות אחרות לביטוח הסיעודי שכוללות מדריך לקונה ביטוח.
ישנה חובה מצד חברת הביטוח להציג באתר האינטרנט ולשמור על שקיפות מלאה בכל הנוגע לניירת וטפסים וכן, המבחנים הרלוונטיים לביטוח הסיעודי.
בנוסף , במידה וקרה המקרה וחלילה וחס הפכתם לסיעודיים, יש לכם הזכות לדרוש את כל המידע שקשור לפוליסה שלכם,
ואם לא להיות פוליטיקלי קורקט – באותן חברות ביטוח לפעמים יושבים אנשים פחות ישרים, עצם זה השיח ביניכם מתנהל מאחורי שפורפרת לא נותנת להם את הזכות להתייחס אליכם בזלזול או בחוסר כבוד – דירשו את מה שמגיע לכם.

 

זכוכית מגדלת כסף ומחשבון