איך ניתן לקבוע שבוצעה עוגמת נפש ואיך מתרגמים זאת לפיצויים

ישנם מצבים בחיים בהם אנו מתמודדים עם מצבים בהם דברים אינם הולכים לפי התכנון בלשון המעטה כאשר הם אינם בשליטתנו. בעולם המשפט ישנם מצבים בהם מקבלים פיצוי על עוגמת נפש שנגרמה ממצב מסוים, ונשאלת השאלה איזה תג מחיר יש לשים על אותה עוגמת נפש שנגרמה?. במאמר זה נלמד כיצד ניתן לקבוע האם נגרמה לנו עוגמת נפש ממצב מסוים? מהם הדרכים בהם צריך לפעול מבחינה משפטית ואיך ניתן לשמור על הזכויות שלנו ולקבל פיצוי הולם על אותה עוגמת הנפש?

 

מהי עוגמת נפש מבחינה משפטית?

עוגמת נפש היא מונח המתאר אכזבה משירות או נזק שנגרם שאינו כספי כמו צער, טרטור, טרחה בזבוז זמן וכדומה, אלו מושגים אשר קשה לכמת אותם לכדי פיצוי כספי. לרוב, בית המשפט יקבע פיצוי נמוך עבור סעיף של עוגמת נפש מה שמעלה את השאלה האם היה טעם להגיש תביעה שכזאת מלכתחילה והאם הייתה דרך טובה יותר לפעול בה על מנת לקבל פיצוי גבוה יותר. בשנים האחרונות בתי המשפט שינו גישה והחלו להחמיר עם אותם גורמים אשר גרמו עוגמת נפש ולהעניק פיצוי משמעותי לנפגעים.

 

איך מתבצעת תביעה בגין עוגמת נפש?

תובע אשר טוען כי נגרם לו נזק בשל עוגמת נפש יידרש להגיש כתב תביעה מסודר ומקצועי בכדי להוכיח כי נגרם לו נזק או סבל בשל עוגמת הנפש. תביעה על עוגמת נפש לרוב מניבה סכומים לא גבוהים לכן כדאי להגישה בבית משפט לתביעות קטנות, אותם בתי משפט מאפשרים לאנשים החשים כי נגרם להם עוול להגיש תביעה על סכסוך אזרחי תחת סדרי דין פשוטים יחסית עם אגרות משפט נמוכות. מומלץ להיעזר  בייעוץ וליווי משפטי על ידי עורכי דין המתמחים בתביעות עוגמת נפש, כך יעלה הסיכוי שלכם לזכות.

 

האם ניתן להגיש תביעה ללא עזרת עורך דין?

הגשת תביעה כוללת גם קשיים בירוקרטיים לאנשים שאין להם ניסיון בכך, לכן סיוע משפטי יכול לעזור להקל את התהליך הבירוקרטי. הייעוץ המשפטי יכול לשפר את סיכוי התובע באופן משמעותי להצליח לקבל פיצוי הולם ולזכות בתיק.

 

כיצד נקבע גובה הפיצוי?

בכדי להצליח לקבוע את גובה הפיצוי על התובע לפרט בצורה מלאה כיצד עוגת הנפש פגעה בו, אלו ממצאים מוחשיים וממשיים הוא יכול להציג בכדי להוכיח את התביעה. ככל שהסעיפים יהיו ברורים יותר ויציגו את הערך הכספי של העוול הנגרם כך הסיכוי לקבל פיצוי הולכם ומשמעותי עולה. חשוב לזכור כי הפיצוי המוערך הוא סובייקטיבי על ידי התובע באופן בו הוא תופס את מידת הנזק שנגרמה לו. לפני שניתנת ההחלטה מהו סכום הפיצוי תארו את הנזק שכן ניתן לכמת כמו זמני המתנה, מוצרים פגומים, אובדן וכו'.

לסיכום: בכדי להעלות את הסיכוי לזכות בתיק ולקבל פיצויים הולמים היעזרו בבעל מקצוע, עורך דין המתמחה בכך ושפרו את סיכוייכם.

אנשי משפט