מה ההבדל בין אובדן כושר עבודה מלא לחלקי

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח חשוב שיעזור לכם לחיות בכבוד במקרה וחלילה יקרה לכם מקרה מצער ולא תוכלו יותר לעבוד.

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שמבטיח לכם תשלום, קצבה חודשית במקרה שלא תוכלו להמשיך לעבוד. יש הרבה מאוד סוגים של ביטוחי אובדן כושר עבודה.

לכל התושבים במדינת ישראל יש ביטוח אובדן כושר עבודה דרך המוסד לביטוח לאומי. במקרה וקרה מקרה תוכלו להגיש תביעה לביטוח לאומי ולהיות זכאים לאחוזי נכות לקבלת קצבה חודשית. בביטוח זה התשלום הוא קבוע ולא נגזר מהסחר ולכן הרבה ישראלים בוחרים לרכוש גם ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי

היום ניתן לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי באופן עצמאי או דרך המעסיק. ביטוח דרך המעסיק הוא ביטוח שנכלל בתוך הביטוח הפנסיוני שלכם. חברת הביטוח מציעה לגם מספר מסלולים בהם האחוז של ההפרשה לטובת הביטוח לאובדן כושר עבודה משתנה או לא קיים ולכן חשוב לשים לב לכך כשאתם בוחרים מסלול.

ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי הוא ביטוח שנעה ישירות עם חברת הביטוח. גם בביטוח זה יש לכם מספר אפשרויות למסלולי ביטוח שונים שיניהן אתם צריכים לבחור.

לב

 

מה ההבדל בין אובדן כושר עובדה מלא לאובדן כושר עבודה חלקי

בהגדרתו ביטוח אובדן כושר עבודה מלא הוא כאשר המבוטח איבד 75% או יותר מהיכול שלו לעבוד בתחום עיסוקו או בכל תחום עיסוק סביר אחר שתואם את הכשרתו, השכלתו ושנות הניסיון שלו. ביטוח אובדן כושר עבודה בסיסי הוא  בעיקרון ביטוח לאובדן כושר עבודה מלא.

אובדן כושר עבודה חלקי הוא כאשר המבוטח איבד בין 25%-75% מכושר העבודה שלו. כלומר, למבוטח עדיין יכולת להתפרנס אך לא באות המידה כפי שהצליח לפני המקרה.

ביטוח לאובדן כושר עבודה חלקי הוא לא חלק מהביטוח הבסיס של חברות הביטוח לאובדן כושר עבודה ואם ברצונכם להכליל אותו בביטוח שלכם, עליכם לבקש שיוסיפו נספח לאובדן כושר עבודה חלקי לביטוח שלכם. הבקשה הזאת תעלה לכם בתוספת תשלום.

 

כמה דברים שכדאי לדעת על ביטוח לאובדן כושר עבודה

מבוטחים רבים לא בודקים לעומק את תנאי פוליסת ביטוח אובדן כושר העבודה שלהם ולכן כאשר הם באים לנצל את הביטוח הם נתקלים בדחייה של חברת הביטוח המסרבת לשלם להם כי לא עמדו בתנאים של החוזה. במקרים כאלו כדאי לכם להתייעץ עם עו"ד אובדן כושר עבודה שיוכל לעזור לכם לתבוע את חברת הביטוח ולהשיג את הפיצויים שמגיעים לכם.

לביטוח אובדן כושר עבודה יש עוד הרחבות רבות, גם הן בתשלום, שאולי תרצו להוסיף לביטוח שלכם מראש ולהימנע מצורך בתביעה. לדוגמה, הכנסת סעיף פרנצ'יזה, שעוזר לקצר את תקופת ההמתנה. תקופת ההמתנה היא התקופה מהרגע שהגשתם את התביעה לחברת הביטוח עד מתי שחברת הביטוח מתחילה לשלם והיא בדרך כלל נמשכת 3 חודשים. הסעיף, מגדיר שהפיצוי החודשי ישולם גם בגין אותם חודשים.