הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, או בקיצור המרב"ד, כפוף למשרד הבריאות ואף יכול להמליץ לרשות הרישוי על כשירות רפואית של נהיגה של אנשים שונים בהתאם לסוג הרכב המנועי שעליו הם נוהגים. אז מתי יוצאת הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה ומה זה אומר מבחינת ההתנהלות של הנהג? הנה כל הפרטים

 

אחד היתרונות של התייעצות עם עורך דין תעבורה הוא שניתן להשתמש בידע שלו גם בשביל להתנהל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. המכון הזה, שמכונה בקיצור המרב"ד, הוא למעשה גוף רשמי שכפוף למשרד הבריאות ותפקידו לוודא את כשירותם הרפואית של הנהגים.

אז בשביל לבצע גם את הפעולה הרפואית וגם לתת את ההמלצות הרלוונטיות, במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ממליצים לרשות הרישוי על כשירות לנהיגה של אנשים שונים בהתאם לסוג הרישיון ולסוג הרכב שעליו הם נוהגים.

 

מתי מתקבלת הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה?

הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה יכולה להגיע מטעם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בשלל מצבים ונסיבות. קודם כל, המופנים לבדיקת כשירות רפואית הם כמובן מבקשי רישיון נהיגה לרכב ציבורי ומשא כבד. חוץ מזה, דרישה כזו מוגשת לעברייני תנועה מועדים או לאחר תום שלילה ולנהגים שדווחו על ידי משטרת ישראל על מעורבות בתאונות דרכים.

כמו כן, הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה מגיעה לנהגים שדווחו על ידי בית המשפט לנכים של משרד הביטחון, לנכים המופנים על ידי המוסד לביטוח לאומי ולמשתמשי סמים או אלכוהול שמופנים על ידי משרד הרישוי, משטרת ישראל או סמכות רישוי צה"ל. לשם השוואה, הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה יכולה להגיע גם לנהגים שעליהם חלה חובת דיווח רופא, למבקשי רישיון עם בעיות בריאותיות או לנהגים שמופנים על ידי רשות הרישוי בגלל גיל או המחויבים בבדיקת ביקורת מטעם המרב"ד עצמו.

 

מה עושים הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה?

הדרך הנכונה להתמודד עם הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה היא קודם כל להתייעץ עם עורך דין תעבורה. כאשר מערבים עורך דין תעבורה בשלבים מוקדמים של התהליך, מגדילים את הסיכוי לכך שהוא יסתיים בהחלטה על כשירות נהיגה מטעם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

האם אפשר לערער על החלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

התהליך של הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה כולל בתוכו את הזימון עצמו ולאחר מכן את ההחלטה על הכשירות הרפואית. עם זאת, יש לזכור שההחלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מגיעה אל משרד הרישוי כהמלצה בלבד. לאחר מכן, מבקשי רישיון נהיגה או בעלי רישיון יכולים לערער תוך 30 מים מיום ההודעה שנמסרה על ידי רשות הרישוי.

 

הגשת הערעור

ערעור לרשות הרישוי צריך גם הוא להתבצע בליווי עורך דין תעבורה. כאשר מערבים עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו, יש יותר סיכוי שההחלטה הסופית תעלה בקנה אחד עם האינטרסים של המיוצגים.

 

נהיגה