החזרי מס להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו – הסיוע של עו"ד במקרה

הדרך הכי טובה לברר זכאות להחזרי מס במצבים שונים היא להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. ספציפית במקרים שבהם רוצים לקבל החזרי מס להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו, התייעצות עם עורך דין יכולה לעשות את ההבדל בין מימוש לבין אובדן זכויות רבות.

 

התייעצות עם עורך דין שמתמחה בנושא של החזרים פיננסים מאפשרת להורים לילדים שבגרו לברר לגבי החזרי מס, נקודות זיכוי במס הכנסה, מענקי עבודה שליליים והטבות מס שונות. דווקא בגלל שיש סוגים שונים ורבים של הטבות מס, לא כל ההורים מצליחים לעקוב אחריהן. יתרה על כך, גם הורים שזכאים להחזרי מס לא בהכרח מנצלים את זה וכך הם למעשה מאבדים את הזכויות שלהם.

הפתרון הוא להתייעץ עם עורכי דין שמכירים את התחום כדי לקבל מהם סיוע מסודר. באמצעות סיוע של עורך דין אפשר למשל לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת, לקבל תשובות מסודרות ובמידת הצורך אף להגיש את המסמכים והטפסים הרלוונטיים. בנוסף, התייעצות עם עורך דין היא דרך מעולה לברר לגבי גובה החזרי המס והסיכוי לקבל אותם גם בגין ילדים נטולי יכולת שעברו את גיל 18 ועומדים ברשות עצמם.

 

מתי הורים יכולים לקבל החזרי מס?

החזרי מס שונים מאפשרים להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו להתמודד עם קשיים כלכליים. עם זאת, החוק בישראל רחב והוא מתייחס למקרים שונים שבהם אנשים יכולים לקבל החזרי מס, מענקי עבודה או נקודות זיכוי במס הכנסה. היתרון הוא שכמעט בכל מקרה הגיוני שבו מרגישים את הצורך בסיוע כלכלי מצד רשויות המס ניתן לקבל על זה מענה מסודר וחוקי – אך החיסרון הוא שלא תמיד יודעים כיצד לפעול על מנת לממש את הזכויות.

החדשות הטובות הן שהורים יכולים לברר לגבי הזכאות שלהם להחזרי מס בצורה יחסית פשוטה, מהירה ומשתלמת. אם רוצים לבצע בירור כזה מול עורכי דין שמתמחים בהחזרי מס, ניתן אף להגיע מולם להסדר שבו לא משלמים מראש את שכר הטרחה – אלא רק כאחוז מסוים מהחזרי המס. כך ההורים לילדים נטולי יכולת שבגרו לא צריכים להכניס את היד לכיס, אלא מבצעים את הבירור באופן מקצועי ומשתפים אותו חלקית בלבד עם עורכי הדין ובעלי מקצוע.

 

באיזה שלב כדאי להתחיל את התהליך?

קבלת החזרי מס להורים לילדים נטולי יכולת שבגרו צריכה להתבצע בסיוע עורך דין כמה שיותר מוקדם. ככל שמקדימים לערב עורכי דין ובעלי מקצוע מהתחום של החזרי מס, כך מגדילים את הסיכוי להתמודד נכון עם הסיטואציה.

עם הזמן, אפשר גם לערב עורך דין על מנת לוודא שכל זכויות ההורים נשמרות במלואן ושהם מקבלים את מה שמגיע להם גם במענקים ונקודות זיכוי.