החזר מס אובדן כושר עבודה – הכר את הזכויות שלך      

ביטוח אובדן כושר עבודה נחשב ביטוח חובה, שכל שכיר בישראל צריך לקבל מהמעסיק שלו – לפי החוק, אבל גם עצמאים רבים רוכשים אותו באופן פרטי, כדי

להגן על עצמם ועל בני משפחה, תלויים בהם לפרנסתם, מפני אובדן הכנסה בגלל אובדן כושר עבודה.

 

אז האם מגיע לכם החזר מס על ביטוח כזה ואיך מקבלים אותו?

למה מקבלים החזר על ביטוח אובדן כושר עבודה?

מדינת ישראל מעודדת את אזרחיה לבטח את עצמם באופן פרטי, או דרך המעסיק בביטוחים שונים, שתפקידם להגן על המבוטחים מפני מצב של אובדן הכנסה ופיתוח תלות במדינה לצורכי פרנסה חו"ח.

משום כך, קיימים ביטוחים שונים, עבורם ניתן לקבל נקודות זיכוי במס, או החזר מס – אם לא דיווחתם בזמן הנכון על רכישת פוליסת הביטוח הנ"ל.

ביטוחים שונים מזכים את המבוטח בהטבת מס, שיכולה להתבטא בהחזר מס, עבור תשלום הפוליסה. ביניהם ביטוח חיים פרטי (שלא דרך המעסיק) וכן ביטוח אובדם כושר עבודה.

עבור שכירים מדובר על ביטוחים פרטיים, שלא דרך העסיק ואילו עבור עצמאים מדובר כמובן על ביטוחים פרטיים, שכן הם גם המעסיקים של עצמם.

 

החזר מס על קבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה

קבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה נחשבת כהכנסה לכל דבר ולכן, לפי החוק בישראל היא חייבת במס הכנסה.

אבל מי שמקבל את כל הסכום בבת אחת, נדרש לשלם מס גבוה יותר, מאשר מי שמקבל את הגמלה בסכומים חודשיים קטנים, לפי תנאי הפוליסה.

לכן, במקרה ששילמתם מס עבור כל הסכום, אבל בפועל קיבלתם את הפיצויים בצורת גמלה חודשית קטנה, הרי שאתם כפי הנראה זכאים לקבל החזר מס עבור גמלת אובדן כושר עבודה.

כמו כן, אם מדובר חו"ח על אחוזי נכות גבוהים, בגינם נוצרה זכאות לפיצויים בגין אובדן כושר עבודה, ייתכנו החזרים נוספים, בסכומים של אלפי שקלים לחודש.

 

איך מקבלים החזר מס בגין אובדן כושר עבודה?

בין אם אתם שכירים ובים אם אתם עצמאים, בין אם מגיעה לכם הטבה בגין תשלום על פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה ובין אם מגיע לכם החזר בגין קבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה, הדרך הבטוחה לקבל את ההחזר המגיע לכם היא על ידי פנייה מסודרת למס הכנסה – ולא דרך המעסיק.

ניתן למלא טופס פניה למס הכנסה באופן עצמאי ולהגיש אותו לפי הדרישה של מס הכנסה, או לפנות לחברה מתמחה בתחום, שיכולה לחסוך לכם את הטרחה, לצמצם את האפשרות לטעויות ולקצר את התהליך משמעותית, כדי שיוכלו לקבל את מה שמגיע לכם בהקדם האפשרי.

לסיכום, ביטוח אובדן כושר עבודה הוא חשוב ואף משתלם מבחינות רבות. כדאי להכיר את הנושא ולעשות הכל – כדי לקבל את מה שמגיע לכם.

 

משקל