הכירו את זכויות של בן או בת זוג

בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית במספר האנשים שמכירים במושג "ידועים בציבור". עד לפני כמה שנים, בודדים ידעו כי מדובר במושג שמופיע בחוק וקובע בין היתר, את הזכויות שיש לבן ולבת הזוג שלוקחים חלק בקשר מסוג זה. לאחרונה התגלה לנו כי מעטים מכירים מקרוב את הזכויות הללו. עובדה זו גרמה לנו לעצור את שטף הכתיבה ולהחליט לכתוב מדריך שיעסוק בנושא זה בלבד. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שחשוב שתדעו.

 

תכירו את הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי החלטנו לכתוב תוך סיוע מצד אנשים שחיים ונושמים את התחום. מדובר בעצם בבני ובנות זוג שהוגדרו לפני כמה שנים כידועים בציבור. הם אלו שמכירים את הנושא באופן מעמיק ויודעים מהן הזכויות שמגיעות לכל אחד ואחת מהן. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו פוסט בקבוצה מוכרת ברשת החברתית ובה ביקשנו מיודעי דבר לפנות אלינו ולשתף אותנו בכל הפרטים החשובים בנושא. זו ההזדמנות להודות לאותם גורמים שלקחו חלק בעניין. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להביא למודעות נרחבת בתחום.

 

תכירו את זכויות הירושה של בן ובת זוג ידועים בציבור

כדי לחסוך מכם פגישת ייעוץ מיותרת עם עורך דין שעוסק בתחום הצוואות, החלטנו לציין בפניכם תחילה את זכויות הירושה שמגיעות לידועים בציבור. יש מי שסבורים שאין לידועים בציבור זכאות לירושה, אך מדובר בעניין שגוי. שכן, ידועים בציבור זכאים לרשת את בן או בת הזוג כל עוד אין צוואה שמורה אחרת. אם תרצו לדעת פרטים נוספים בנושא, כדאי שתפנו אל עו"ד צוואות מומלץ במודיעין שיציג בפניכם את כל המידע בנושא.

 

זכויות בת הזוג: מזונות

גם כאן יש לא מעט הנחות שגויות. רבים יודעים כי אישה נשואה זכאית לקבל מזונות, אך יש מי שסבורים שאישה ידועה בציבור לא זכאית לכך. במקרה שבו בני הזוג נפרדים, האישה זכאית למזונות שנקראים מזונות משקמים. הם ניתנים לה כדי שזו תוכל להשתקם כלכלית לאחר שמערכת היחסים בין השניים הסתיימה.

 

הזכות לערוך הסכם ממון

בן ובת הזוג זכאים לערוך הסכם ממון שיאפשר להם לקבל וודאות משפטית בנוגע לקשר שלהם. מדובר בהסכם חשוב מאוד שנוגע כמובן לחלוקת הרכוש במידה ובני הזוג מחליטים להיפרד. בני זוג רבים ממליצים לערוך את ההסכם המדובר מכיוון שהוא מאפשר לחלק את הדברים הבאים בדרך נוחה יחסית:

  • חסכונות
  • נכסים
  • ריהוט ועוד

 

כמה מילים לסיום המדריך

עד כאן המדריך שאפשר לכל אחד ואחת מכם להכיר באופן מעמיק את הזכויות של בן או בת הזוג. כעת, כשיש לכם את המידע בנושא, תוכלו להיות בטוחים שאתם מכירים את התחום. בהזדמנות זו נאחל לכם שתמיד תדעו וגם תנצלו את הזכויות שמגיעות לכם כחוק.

שופט