חלוקת רהיטים בגירושין – מה החוק אומר

גירושין הוא נושא גדוש במידע שכדאי להכיר במיוחד כשזה מגיע לחוק ובמאמר הזה נדבר על אחד הנושאים העיקריים כשזה מגיע לגירושין – חלוקת רהיטים בגירושין ומה החוק אומר על זה.

איך הריהוט מתחלק?

האם החלוקה שוויונית? מתי היא מתבצעת באופן דיפרנציאלי?

האם חולקים גם חובות ומה לא חייב לחלוק בכלל? נענה לכם על כל השאלות במטרה לתת לכם מעט כלים להתמודדות עם הנושא המשפטי המרתק הזה:

 

חלוקה שווה בשווה

על פי החוק כשזה מגיע לחלוקת רכוש ובפרט רהיטים החלוקה תהיה שווה בשווה בין בני הזוג אלא אם כן אחד מהגורמים שנציין בהמשך המאמר קורים ואז החלוקה לא תהיה שוויונית.

בדרך כלל אם תהליך הגירושין נעשה ברוח טובה החלוקה אמורה להיות פשוטה אמנם במקרים מסוימים החלוקה הזאת לא תהיה כל כך פשוטה ותהיה מורכבת יותר עקב אי הסכמות משני הצדדים לגבי הריהוט והנכסים שהם מוכנים לקבל ולתת.

 

מה לא חייב לחלוק לאחר גירושין?

נכסים כמו דירה, השקעות פיננסיות למיניהן כמו קרנות פנסה או קרן השתלמות. במידה ואתם מצליחים להוכיח שאחד מן הרהיטים שקיבלתם לאורך הנישואין התקבל כמתנה עבורכם באופן אישי או ירושה, הרהיט הזה על פי החוק יהיה שלכם.

אם למשל היה לכם רכב פרטי לפני שהתחתנתם על פי החוק הרכב הזה יהיה שייך לכם.

כמו שאתם מבינים ישנם גורמים שיובילו לחלק מהרהיטים או הנכסים שלכם להיות שלכם בלי קשר לחוק המקפיד על חלוקה שוויונית בין הרכוש של בני זוג שהתגרשו.

תהליך ההוכחה כי הרכוש שבידכם התקבל עבורכם באופן אישי לאורך הנישואין או נכס או רהיט ששייך אליכם מלפני הנישואים שלכם יהיה בדרך כלל לא פשוט במיוחד כשמדובר בנישואין של שנים רבות אמנם זה בהחלט אפשרי בדרך כלל.

 

חלוקת נכסים שליליים

במידה ולאורך הנישואים הצטבר חוב של בני הזוג יחד גם הוא כמו הרהיטים והנכסים על פי החוק צריך יהיה להתחלק שווה בשווה בין בני הזוג שהתגרשו.

 

מתי החלוקה לא תהיה שוויונית

האם החלוקה של הנכסים והרהיטים תמיד תהיה שוויונית בין בני הזוג שהתגרשו.

התשובה היא שלא וזה יכול לקרות למשל במידה ומצבם הכלכלי של אחד בני הזוג מבחינת הכנסה עכשווית ועתידית קטנה משמעותית משל בן הזוג השני, הצד החלש יותר כלכלית יוכל לקבל יותר מ-50% מהריהוט והנכסים שנותרו נישואים.

כמו שאתם רואים החוק בנוגע לחלוקת רהיטים איננו שחור ולבן ויכול להיות מעט מורכב ככל שתהליך הגירושים יותר קשה עקב חוסר שיתוף פעולה בין שני הצדדים או כשר יש לכם רכוש שקיבלתם לאורך הנישואים או מלפני הנישואין וכעת אתם רוצים להבטיח בעלות על אותו נכס או רהיט.

אנחנו מקווים שמצאתם במידע שהבאנו לכם כאן עזר וממליצים לכם להמשיך לקרוא ולעיין בחוק העכשווי בנוגע לנושא הגירושין וכמובן להתייעץ עם גורם מקצועי שיוכל לסייע לכם.

 

כיסא בודד