איך עורך דין יעזור לך להשיג תג נכה?

עברת תאונה או חוויה רפואית שכעת מקשה עלייך ללכת והנך מעוניין בקבלת תג נכה על מנת להקל על עצמך? אתה לא לבד! עורכי דין לתעבורה מתמחים גם בזה ומומלץ לפנות אליהם על מנת לקבל את כל הזכויות שמגיעות לך.

אנשים רבים סבורים כי פניה לעורך דין תהיה רק במקרים של זימון למשפט או הליכים המתעסקים עם חוזים והסכמים מסובכים. בפועל עורכי דין רבים כדוגמת עו"ד תעבורה ערן עקראווי יכולים לעזור לקדם דברים אחרים שלא בהכרח שליליים או משפטיים, אחת מהיכולות של עורכי דין היא לסייע לאדם להשיג תג נכה בעקבות אחוזי נכות או מצב רפואי זמני שהוא שרוי בו.

 

תג נכה

הוא שם לכרטיס אשר מהווה אישור שהאדם אשר נוהג ברכב שאליו משויך התג הוא נכה ועל כן מגיעות לו התאמות וזכויות. מטרת התג להקל על הניידות של נכים ולאפשר להם למצוא חניה בקלות, לחנות קרוב למקום אליו הגיעו וגם להבטיח חניות מרווחות ומותאמות לרכבים גדולים אשר מותאמים לנכים על כסאות גלגלים. מעבר לחניות הקבועות אדם בעל תג נכה יכול לקבל סימון מיוחד לחניה פרטית סמוך לביתו.

 

חוק חניה לנכים

נוסף על החניות המסומנות במיוחד לנחים אשר נמצאות הן בפיזור ברחוב והן כחניות מסודרות בדוגמת חניית קניון או בית קולנוע, חוק חניה לנכים מסדיר הטבות חניה נוספות אשר מאשרות לרכב בעל תג נכה לחנות במקום שלשאר הרכבים אסור כדוגמת חניה על מדרכה.

 

הוצאת תג נכה

על מנת לקבל את התג כדי לסמן את האוטו כאוטו בו נוהג או נמצא נכה יש להגיש בקשה למשרד הרישוי ובה לפרט את הסיבה בצירוף אישורים רפואיים לצורך קבלת התג. בהתאם לנחות של האדם (בין אם היא קוגניטיבית, רגשית או פיזית) יידרש המבקש להביא טפסים ודוחות רפואיים התומכים במצב ובסיבה לבקשה ובהתאם הבקשה תדחה או תתקבל.

 

עזרה מעורך דין

לכאורה נראה כי על מנת לקבל תג נכה כל שצריך לעשות הוא להוכיח איזה שהיא פגיעה רפואית אשר מחייבת מינימום של הליכה כדי להקל על הנכה, בפועל יש הרבה תחומים אפורים בהגדרה מי רשאי לקבל תג נכה, כך שאחוזי נכות מקבלים מביטוח לאומי אך ניתן לקבל את התג גם ללא אחוזי נכות מהביטוח אלא רק על פי הגשת דוחות ובדיקות רפואיות המצביעות על נכות של האדם. תפקידו של עורך הדין הוא לשכנע ולהוכיח שמגיע לאדם המבקש לקבל תג נכה.

תג נכה יעניק לנוהג ברכב אפשרות לחנות בחניות מועדפות, במקומות אסורים לחניה ובמקומות חניה מקורבים למקום אליו החניה שייכת. פניה לעורך דין תסייע להוכיח שהאדם המבקש את התג אכן נכה ועונה על אחד מהקריטריונים של משרד הרישוי לקבלת תג זה.

 

תמרור