מה החוק אומר לגבי קיום אירוע בבית בשבת?

אתם מתכננים לקיים אירוע בבית שלכם או בחצר בשבת? רגע לפני שתזמינו את הדיג'יי שינגן למבוגרים ואת המתנפחים שינעימו לילדים את הזמן, כדאי שתקראו לעומק את השורות הבאות, בהן יפורט מה החוק אומר לגבי קיום של אירוע בבית ביום שבת.

 

למה אנחנו בוחרים לקיים אירועים בבית דווקא ביום שבת

רגע לפני שנתעמק במה שהחוק אומר בכל הנוגע לקיום אירוע בבית ביום שבת, אנחנו רוצים רגע לשפוך אור על הסיבה שעומדת מאחורי בחירת יום האירוע.
אנחנו, בני האדם, נחשבים ליצורים חברתיים. אנחנו אוהבים לארח, להתארח ולפגוש חברים. במהלך השבוע אנחנו לא תמיד מוצאים זמן פנוי לארח את החברים או המשפחה שלנו. הסיבה לכך די ברורה, כולם עסוקים בעבודה ובסידורים בזמן שהילדים הקטנים רשומים לחוגים והילדים הגדולים עסוקים בהכנת שיעורי בית ולמידה למבחנים. כך שנוצר מצב שישנם אנשים שמעדיפים לקיים את האירועים ביום שבת, מכיוון שזהו יום שמוקדש למנוחה מהעבודה, הסידורים, החוגים והמבחנים עבור רבים מאתנו.

 

מה החוק אומר לגבי קיום אירוע בבית בשבת?

כשמדובר בקיום אירוע בבית, הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בשמיעת מוזיקה בווליום גבוה, אבל לא רק. מספיק שתשבו כמה אנשים ותדברו בקולי קולות על מתנפחים שמשונית למכירה או על כל נושא שהוא.
עצם העובדה שאתם מרעישים ביום מנוחה, עשויה לגרום לכך שאחד מהשכנים שלכם יגיש תלונה נגדכם בגין מפגע רעש. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בכל שעות היממה כאשר מדובר ביום שבת שנחשב ליום מנוחה.
במצבים שבהם מדובר באירוע רועש במיוחד שמתקיים בשבת לאחר השעה 23:00 בלילה, ייתכן כי אחד או יותר מהשכנים שלכם יתלוננו על הרעש והדבר יוביל לכך שאתם "תזכו" בביקור של שוטר. בעת ביקור זה אתם עשויים לקבל רק אזהרה, אך ברוב המקרים (שאנחנו נחשפנו אליהם), אתם תיאלצו לשלם קנס גבוה.

 

תלונות נפוצות על קיום אירועים בשבת במסגרת יחסי שכנות

קיום של אירוע בשבת עשוי להוביל לתלונות מצד השכנים שלכם, את זה אתם כבר יודעים.
אספנו עבורכם את התלונות הנפוצות ביותר שקשורות לקיום אירועים ביום שבת, כך שתוכלו לדעת מה עליכם לעשות כדי להימנע מקבלת תלונה בעקבות האירוע שלכם:

  • הפעלה של מוזיקה בקולי קולות
  • שימוש במערכת הגברה לשם קריוקי
  • שינוע חפצים כבדים ממקום למקום ועוד

אלו תופעות שעשויות למרר את חייהם של השכנים שלכם. נכון שאתם בחרתם לקיים אירוע ביום שבת, אבל ייתכן שהשכנים שלכם תכננו דווקא להעביר שבת רגועה ושקטה בבית והאירוע שלכם שינה להם את התוכנית. אירועים רועשים שמתקיימים בימי שבת עשויים למרר את חיי השכנים.
אין ספק כי הקמה של רעש בשבת עשויה לפגוע באופן קשה באיכות החיים של השכנים שלכם, לכן חשוב שלפני קיום האירוע תבדקו איך אתם יכולים לקיים את האירוע מבלי לפגוע ברווחת השכנים.