מה עושה עורך דין פלילי ובאיזה סוגי תיקים הוא מטפל?

כאשר מדובר על עבירות פליליות, הכתובת היא עו"ד פלילי, שינסה להפחית את העונש באמצעות טיעונים ותקדימים משפטיים, ובמקרים מסוימים אף יוכל להביא לזיכוי הנאשם. מה עושה עו"ד פלילי ובאילו תיקים הוא מטפל – על כך במאמר הבא.

 

מה עושה עו"ד פלילי?

עורך דין פלילי הוא אדם מקצועי המתמחה בדין הפלילי ויכול לשמש כתובע או בהגנה. כלומר, כקטגור או כסניגור. אזרחים הנתקלים באישומים פליליים זכאים לקבל הגנה מהסניגוריה הציבורית ממנה ממנים עבורם עורכי דין ללא תשלום. למרות זאת, מומלץ לפנות לשירותיו של עו"ד פלילי פרטי בהתאם לנסיבות ולמקרה ולקבל את ההגנה המשפטית הטובה ביותר.

התפקיד העיקרי של עו"ד פלילי הוא לעשות את כל המאמצים כדי שהמיוצגים שלו יקבלו את התוצאות הטובות ביותר. לפיכך, עוד בחקירה המשטרתית יש ליצור איתו קשר כדי לצמצם נזקים ולעמוד על הזכויות של הנאשמים. בנוסף, לעורך הדין צריך להיות מספיק ידע ובקיאות בתחום המשפט הפלילי, להכיר את גורמי האכיפה, סייגים, תקדימים והליכים משפטיים. על כן, אסור לוותר על המוניטין והאיכות של עורך הדין בכל הקשור לעבירות פליליות.

 

באילו תיקים מטפל עו"ד פלילי?

התיקים בהם מטפל עו"ד פלילי המשמש כסניגור עוסקים בעבירות רצח, סחיטה ואיומים, אלימות, עבירות מין, אונס, שידול קטינים, עבירות פליליות באינטרנט, זנות, סמים, עבירות שוחד, גניבה, שוד, הלבנת הון, צווארון לבן או עבירות נשק. כל מקרה מטופל לגופו וכך גם הענישה הנגזרת עליו ולכן מדובר בתחום ענק שבו צריך להצטיין.

כאשר מדובר למשל על רצח בכוונה תחילה, העונש הנגזר הוא מאסר עולם ולעיתים כמה מאסרי עולם. אם מדובר על עבירות זיוף ומרמה בנסיבות מחמירות העונש המקסימלי הוא 7 שנות מאסר. למעשה, לעו"ד פלילי יש את היכולת לטעון להפחתת העונשים המקובלים בחוק באמצעות תקדימים קודמים, לערער על החלטות בית המשפט ולמצוא הוכחות שאף יזכו את הנאשמים במקרים מסוימים.

 

כיצד מוצאים עו"ד פלילי טוב?

כדי למצוא עו"ד פלילי טוב צריך לקבל המלצות ולקרוא חוות דעת על הצלחותיו. לכל עורך דין כיום יש אתר אינטרנט בו הוא מפרסם את הצלחותיו ונותן אינפורמציה לגבי תיקים בהם התנסה ומידע רלוונטי לגולשים. מומלץ להיכנס לאתר ולבדוק היטב את הרקע של עורך הדין, הידע, הניסיון והמקצועיות שלו. הבחירה תהיה בעורך דין בעל מוניטין, אמין, רציני וזמין ללקוחותיו.

גם אם עורך הדין גובה שכר טרחה נמוך זה לא אומר שהוא פחות טוב מעורכי דין אחרים שגובים יותר. לעומת זאת, ידוע שעורכי דין בעלי מוניטין גובים יותר כסף מאחרים ולכן מומלץ לבדוק את האיכות ולא את המחיר. למרות זאת, מומלץ לפנות לעורך דין שניתן לשלם לו שכר גלובלי ולא תשלום בסיסי שיתווספו לו תוספות במהלך המשפט.

עורך דין פלילי