מקרים נפוצים – רשלנות רפואית

בצמוד לכך שרופאים וכול אנשי הצוותים הרפואיים מעוניינים לקדם את בריאותם ואת הריפוי של המטופלים שלהם, לעיתים קורות טעויות ולעיתים כול מיני גורמים מביאים לכדי טיפול רשלני אשר פוגע במטופל. מקרים אלו נקראים רשלנות רפואית ואפילו ניתן להצביע על כמה מקרים נפוצים יותר של רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא רשלנות בתחום הרפואה, כלומר מקרים בהם צוותים רפואיים גורמים לנזק אצל המטופלים שלהם לאור חוסר תשומת לב מספקת במהלך ביצוע הליך רפואי, אבחון או כול טיפול שהוא. מקרים בהם ניתן לקבוע על ידי איש מקצוע שאדם אחר עם אותו הידע אך עם יותר זהירות היה מונע את הנזק.

 

רשלנות באבחון

למרות שאבחון הוא לא בהכרח הליך פולשני אשר יכול להותיר נזק גופני במטופל, רשלנות רפואית באבחון היא סוג של מקרים מאוד נפוץ בו בעצם צוותים רפואיים מתרשלים במהלך אבחון של מה בעצם קורה למטופל, גם אם הנזק לא בא לידי ביטוי בזמן אמת או באופן מוחשי, הנזק יכול לבוא לידי ביטוי בהמשך, לדוגמא במקרים בהם לאור האבחון איש צוות רפואי אחר יבחר לבצע הליך אשר יפגע במטופל על בסיס האבחון. הנה כמה דוגמאות לכך.

  1. פספוס הבעיה – מקרים בהם המאבחן כלל לא שם לב שיש בעיה וכתוצאה מכך לא טיפלו בבעיה בזמן ולא מנעו דבר שהיה ניתן למנוע.
  2. אבחון שגוי – מקרים בהם ברור כי יש בעיה אך המאבחן מאבחן אותה בצורה שגויה ועל כן, גם הטיפול במטופל שגוי.

רשלנות במהלך טיפול

לאחר שלב האבחון, בהנחה שהוא כן התבצע כראוי, עוברים לשלב הטיפול וגם כאן יכולים להתרחש מקרים של רשלנות רפואית. זאת יכול להיות לדוגמא במהלך הליך פולשני ופיזי כדוגמת ניתוח אשר מותיר נזק אצל המטופל שהיה ניתן למנוע. טיפולים יכולים להיות גם מתן או החלטה של מינון של תרופות שלא נכון למטופל ועל כן, מזיק לו.

 

רשלנות במהלך מעקב

השלב הבא לאחר טיפול שניתן למטופל הוא מעקב השיקום וההחלמה שלו, גם במהלכו נדרש מהצוות הרפואי לנהוג בזהירות וביתר תשומת לב על מנת לוודא שמצבו של המטופל לא מדרדר לאחר שהוא כבר עבר תהליך שאמור לסייע לו. ניתן להסתכל על שלב זה כחלק משלב האבחון אך להדגיש כי הזהירות רלוונטית גם לאחר סיום הטיפול כביכול.

 

עורך דין רשלנות רפואית

אי אפשר לדבר על רשלנות רפואית מבלי להזכיר כי כל הליך בתחום זה כדאי שיהיה מלווה בסיוע של עורך דין רשלנות רפואית אשר כבר מכיר את המקרים הנפוצים ויודע איך כדאי להתנהל במקרים שהם מתרחשים ומה כדאי לעשות בעבור כול מקרה. לדוגמא, יכול להיות כי בעבור אדם אחד יהיה נכון לתבוע בגין הרשלנות, אך במקרה אחר דווקא יהיה זה שגוי.

PublicDomainPictures / Pixabay