מקרים נפוצים של רשלנות רפואית וכיצד מומלץ לפעול

תביעות בגין רשלנות רפואית מתנהלות עקב טיפולים שקיבלו לקוחות שונים וניזוקו עקב כך. המטרה בתביעת רשלנות הינה השגת פיצויים עבור האדם שניזוק כתוצאה מהרשלנות, שכן, תוצאות טיפול רפואי שהתבצע בכשל מסוים, עלול לגרום לתוצאות חמורות ואפילו קריטיות עבור המטופל. אולם, בהגשת תביעת רשלנות, על התובע מוטלת חובת הוכחת קשר של סיבתיות בין הטיפול שקיבל ובין הפגיעה שחווה, בכדי שתביעתו תתקבל.

ככלל, רשלנות רפואית עשויה להתקיים הן במרפאות פרטיות והן במרפאות ציבורית ולאדם שניזוק מטיפול רשלני ישנה הזכות להגיש תביעה בגין רשלנות, ללא קשר לסוג הטיפול שקיבל.

בישראל, קיימים מקרים שונים של רשלנות רפואית, אולם יש לציין כי לא טיפול רפואי שהסתיים בחוסר הצלחה נחשב כרשלנות רפואית ולכן, יש להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום, שיוכל לבחון האם אכן מדובר על רשלנות רפואית ואם יש עילה לתביעה על כך.

 

מקרים נפוצים

מקרים של רשלנות רפואית יכולים להיות להתרחש בכמה תחומים ובין הנפוצים שבהם נכללים:

  • רשלנות רפואית במהלך לידה, כגון ביצוע הערכה לא נכונה בנוגע לסוג הלידה.
  • רשלנות רפואית במהלך ניתוח, כגון: ביצוע פרוצדורה ל נכונה במהלך הניתוח, אשר גרמה לנזקים למנותח.
  • רשלנות רפואית באבחון מחלה, כגון: אי אבחון בזמן של מחלה והחמרתה כתוצאה מכך.

 

ככלל, בתביעה בגין רשלנות רפואית ניתן לתבוע את הרופא שטיפל, את המנתח או כל גורם אחר שהיה מעורב בפרוצדורה הרפואית שגרמה נזק למטופל.

 

רשלנות רפואית בטיפולים קוסמטיים

למרות שהמטרה של טיפולים קוסמטיים שונים הינה לתרום למראה אסתטי של המטופל, ייתכנו כשלים במהלך טיפולי יופי שונים, אשר עשויים לגרום עבור לנזק. מצבים אלה עשויים להיות מוגדרים כ"רשלנות רפואית" ובאופן דומה לטיפולים רפואיים אחרים שהסתיימו ברשלנות, תהיה עילה לתביעה בגינם.

 

ייצוג של עורך דין מומחה

באופן כללי, כל אדם יכול לייצג את עצמו בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. יחד עם זאת, ההמלצה היא להיעזר בסיוע של עורך דין מומחה בתחום, שיוכל לכוון את התובע בהליך התביעה ולייצג אותו במקצועיות, על מנת להגדיל את סיכויי הצלחת התביעה.

 

מהם השלבים בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית?

השלבים העיקריים שבהגשת תביעת רשלנות כוללים כמה דברים מרכזיים וביניהם:

  • ריכוז כל המסמכים הרפואיים המעידים על הנזק ממנן סובל התובע
  • קבלת חוות דעת רופא תעסוקתי
  • הגש התביעה לבית המשפט, בצירוף כל החומר הרלוונטי והמסמכים הנ"ל.

 

לסיכום

מצבים שונים בהם התקיימה רשלנות רפואית עלולים להיות ממגוון תחומים בעולם הרפואה וחשוב לדעת כיצד לפעול כאשר נקלעים למצבים כאלה. אם עברתם טיפול רפואי והתרשמתם כי נגרם לכם נזק כתוצאה ממנו, או בגלל שהוא לא נעשה בעיתוי הנכון, ייתכן כי תהיו זכאים לקבלת פיצויים בשל הרשלנות הרפואית. בכדי לברר את זכויותיכם בנוגע לרשלנות רפואית, ההמלצה היא לפנות לעורך דין מומחה בתחום, שיוכל לבחון את נסיבות המקרה ולהחליט אם קיימת עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.