מתי צריך עורך דין כשמוכרים דירה

מעוניינים למכור דירה? ישראלים רבים לא יודעים שלעיתים יש צורך בעורך דין כשמוכרים דירה.

עורך דין במקרה כזה יכול לסייע ולהיות בעל תפקיד משמעותי כדי להבטיח מכירה מוצלחת של הדירה וכדי להרוויח כמה שיותר בעסקה המיועדת.

כמו כן, ישנם חוקים משפטיים שונים בכל הנוגע למכירת דירה שבהם עורך הדין יוכל להיות לעזר.

במאמר זה יפורט כל מה שצריך לדעת לגבי מתי צריך עורך דין כשמוכרים דירה.

 

מכירת דירה: כיצד לעשות זאת

בישראל שנת 2021 ישראלים רבים מגיעים למסקנה שכדי להרוויח כדאי אולי למכור את הנכס שברשותם, בין אם מדובר בשטח או בדירה. מי שרוצה למכור את דירתו יגלה שלא מדובר בהליך קל או פשוט. ישנם חוקי נדל"ן שונים ורבים במדינת ישראל וכל מי שרוצה למכור דירה בצורה נכונה ובטוחה צריך להיות בקיא בהם לפני שהוא פונה למכירת הדירה שלו. כיצד ניתן להתמצא ולהבין בחוקי הנדל"ן הרבים? בדיוק בשביל זה חשוב להיעזר בעורך דין המומחה למכירת דירות, שיוכל להוות הגורם המקצועי ולהיות לכם לעזר בעת מכירת הדירה שלכם.

 

בחירת עורך דין בעת מכירת דירה: מה חשוב לדעת

לפני שבוחרים עורך דין שיסייע לכם למכור את הדירה חשוב לשים לב למספר דברים. ראשית כדאי לוודא שלעורך הדין שתבחרו יש וותק וניסיון בעולם הנדל"ן, והיכרות עם חוקי הנדל"ן השונים והסבוכים. חשוב לוודא שעורך הדין שתבחרו בקיא בתחום הנדל"ן ושלא בחרתם עורך דין פלילי או עורך דין תעבורה, שלא יוכל לסייע לכם בכלל במקרה של מכירת הנכס שלכם. בנוסף כדאי לבחור עורך דין אשר מועסק בחברה גדולה וידועה כגון המקצוענים בנדל"ן. אתר המקצוענים בנדל"ן יראה לכם מאגר של מתווכים ועורכי דין שיסייעו בכל מה שקשור למכירת דירה.

 

למה להיעזר בעורך דין כשמוכרים דירה

עורך דין למכירת דירה בקיא בחוקי הנדל"ן השונים ויוכל להכווין אתכם דרך הליך הרכישה. החל מביצוע בדיקות מקדימות לפני מכירת הדירה שלכם, וביצוע הערכה של שווי הדירה שברשותכם, דרך היבט תכנוני של הדירה ועד תכנון מס נכון, עורך דין שמומחה במכירת דירות יהיה לצידכם בכל שלבי הליך מכירת הדירה. חשוב למשל להבין האם המכירה תניב לכם רווח: כמה גדול ההפרש שבין מכיר הרכישה למחיר המכירה. עורך דין שמומחה למכירת דירות יוכל לדעת האם אתם כמוכרים זכאים לפטור מתשלום מס או להטבות נוספות וכך למקסם את הרווחים שלכם ממכירת הדירה.

 

לסיכום

כשמוכרים דירה חשוב לשים לב לחוקי נדל"ן ומס שונים שקשה להבין בהם אם לא למדתם את התחום על בוריו. אין צורך להסתבך ולבזבז זמן מיותר: בחירה בעורך דין למכירת דירות בקיא ומומחה בעולם הנדל"ן תוכל להסיר אבנים רבות מלבכם ולגרום לכם להיות סמוכים ובטוחים שהליך מכירת הדירה מתבצע על הצד הטוב ביותר.

 

שופט