נהג משאית שעשה תאונה בזמן העבודה – מי לוקח אחריות?

תאונות דרכים רבות מתרחשות במסגרת העבודה – עובד שנוסע לעבודתו, או חוזר הביתה לאחר יום עבודה, נהג משאית, נהג אוטובוס, שליח על קטנוע ועוד.

משום כך, תאונות דרכים רבות מוגדרות גם בתור תאונות עבודה, אבל מה זה אומר ואיך אפשר למצות את הזכויות שלכם?

 

תאונת דרכים לא תמיד מוכרת בתור תאונת עבודה

עורך דין תאונות דרכים שי סולטן מסביר, כי במקרים שונים, תאונת דרכים לא נחשבת תאונת עבודה, גם אם התקיימו התנאים המופיעים למעלה:

  • העובד ביצע סטייה ממשית מהדרך הרגילה שלו לעבודה או מהעבודה הביתה, לצורך מטרה שאינה קשורה לעבודה.
  • התאונה התרחשה בגלל רשלנות פושעת של העובד ולא נגרם לו נזק חמור בעקבותיה.

 

את מי תובעים במקרה של תאונת דרכים במסגרת עבודה?

קיום התנאים המגדירים מהי תאונת עבודה, מאפשר לעובד לתבוע את המוסד לביטוח לאומי לקבלת תגמולים בגין אובדן הכנסה, על בסיס תאונת עבודה. אך יש להגיש תביעה גם נגד חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב המעורב בתאונה בביטוח חובה לרכב, לצורך קבלת פיצויים על נזקי גוף.

עובדים רבים אינם מודעים לכך, כי הם יכולים למעשה להגיש תביעה כפולה לקבלת פיצויים כפולים:

מהמוסד לביטוח לאומי וכן מחברת הביטוח הפרטית, אך בפועל אפשר להגיש שתי תביעות ואף לקבל פיצוי "כפול" מחברת הביטוח וגם מהמוסד לביטוח לאומי.

יתרה מכך, חשוב להגיש תביעה כפולה, נגד שני המוסדות הנ"ל, שכן, עובד שהחליט לא להגיש תביעה נגד ביטוח לאומי עלול למצוא את עצמו מקבל סכום קטן ממה שמגיע לו, שכן חברת הביטוח יכולה לטעון שהיא לא חייבת לשלם לעובד עבור רכיבי הביטוח, אשר ביטוח לאומי צריך לשלם עבורם.

 

תקופת התיישנות לתביעה

חשוב לציין כי יש להגיש תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, במקרה של תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, תוך שנה מיום המקרה.

את התביעה נגד חברת הביטוח אפשר להגיש גם במסגרת 7 שנים מיום המקרה, אך המתנה ארוכה מדי עלולה לפגוע בסיכויי התביעה ולכן לא כדאי להתמהמה.

בנוסף, היבטים שונים של התביעה נגד ביטוח לאומי, כמו למשל דרגת נכות שנקבעה לעובד, יכולים להשפיע על התביעה נגד חברת הביטוח ולכן, כדאי להמתין רק עד לקבלת התשובות מהמוסד לביטוח לאומי, שכן אלה יכולות להשפיע על קביעת הפיצויים על ידי בית המשפט.

 

לסיכום

בחירת אסטרטגיה מתאימה לפעולה משפטית במקרה של תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, עשויה להיות מאתגרת ולכן מחייבת בחינה מקצועית של המצב, על ידי עו"ד תאונות דרכים מקצועי ומנוסה. פניה מסודרת ומקצועית יכולה להגדיל את סיכויי ההצלחה, להשפיע במידה ניכרת על סכום הפיצויים וגם לזרז את ההליכים, כדי לספק לנפגע את הכסף הדרוש לו למחייה, כמו גם לשיקום לאחר התאונה. משום כך, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי מוקדם ככל הניתן.

 

פטיש