אילו דברים כולל בתוכו ניהול תיק גירושין?

החלטתם להתגרש ונפתח עבורכם תיק גירושין, הנה קצת סדר על מה הוא כולל ואילו החלטות עליכם לקבל

ההחלטה להתגרש היא מאוד לא פשוטה. מעבר לפן הרגשי אשר מאוד מכביד ומורכב עבור שני בני הזוג, גם התיק עצמו אשר עוסק בסוגיות רבות בהן הזוג צריך לקבל החלטה משותפת הופכים את כל הסיפור לארוך ומעיק. על מנת להקל את ההליך ולוודא כי שני בני הזוג יוצאים מורווחים מהחלוקה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מגשר אשר יעבור אתכם על כל הדברים הכלולים בתיק הגירושין שלכם כך שתקבלו החלטה משותפת ומיטבית.

 

תיק גירושין

לאחר שתפנו לקבלת שירות מאיש מקצוע אשר הוא עורך דין לגירושים יפתח לכם תיק ועל מנת שייסגר תצטרכו לקבל החלטות רבות משותפות הנוגעות בדבר פירוק החיים המשותפים שלכם יחד ובעצם חלוקה בין שני הצדדים של כל הדברים שהיו משותפים או שחייבים להישאר משותפים.

 

ילדים

במידה ולבני הזוג יש ילדים כמובן שחייבת להתקבל החלטה בדבר המשמורת עליהם. יתרה מכך ישנם נושאים נוספים אשר צריכה להיות אליהם התייחסות כחלק מניהול תיק גירושין כתלות במצב המשפחתי של בני הזוג ובמצבם של הילדים.

 

דוגמאות לנושאים הקשורים בילדים

  1. משמורת על הילדים – חלוקת הזמן שהילדים מבלים עם כל אחד מהורים
  2. חינוך ומרכז החיים – אמנם הילד מתגורר לסירוגין עם ההורים אך במידה וההורים לא גרים קרוב מאוד, צריך לבחור עבורו מרכז חיים אחד בו יתחנך ושם יהיו חבריו
  3. זמני ראייה, חגים ומועדים – מעבר לחלוקת האחוזים מהזמן של הילד שבהם הוא עם כל הורה, בתיקים רבים בונים לוז מסודר המגדיר לילד מתי הוא נמצא איפה וכדאי להתייחס גם לחגים ומועדים מיוחדים

 

רכוש וממון

חוץ מהילדים, בני הזוג חולקים גם רכוש ולעיתים גם ממון משותף, כמובן שאת אלו חובה לחלק במסגרת תיק גירושין ולהגיע להכרעה מי מקבל מה מתוך הרכוש המשותף.

  1. הסכם ממון – באם בני הזוג ניסחו טרם הנישואין הסכם ממון אשר מקיף את כל מה שמשותף להם, החלוקה תהיה לפי המפורט בהסכם
  2. ללא הסכם ממון – זוגות רבים מחליטים להתחתן ולחיות ללא הסכם ממון ועל כן, במעמד הגירושין הם צריכים לשאת ולתת בדבר חלוקת הרכוש
  3. מזונות – בהתאם להסכם הממון, אך גם למצב הפיננסי של שני בני הזוג, בתיק חייבת להתקבל הכרעה גם בדבר המזונות, מי משלם למי וכמה.

הרכב התיק משתנה בין זוג לזוג בהתאם למה שהיה משותף להם ולאורח החיים שניהלו ושעתידים לנהל, אך בהכרח באם יש ילדים תהיה התייחסות אליהם וכמובן גם לרכוש ולכל מה שהיה משותף לזוג וכעת צריך להתחלק ביניהם. התפקיד של מגשר להנחות אתכם בדבר אילו דברים כולל בתוכו ניהול תיק גירושין ולוודא כי שני בני הזוג לא יוצאים מופסדים מהמצב.

 

משפחה מפורקת