איך לבחור עורך דין לענייני משפחה – המדריך המקוצר

אם כבר יצא לכם להתעניין בנושא של גירושין אתם בטח כבר מבינים שבחירת עורך הדין זוהי ההחלטה החשובה ביותר שתעשו בסיפור הזה, אולי חוץ מההחלטה על הגירושין עצמם. עם זאת, לא כולם יודעים מה חשוב שיהיה בעורך דין שתשכרו, בדיוק בשביל זה הכנו לכם את המדריך המקוצר שלנו.

 

עורך דין משפחה מוכח

זה אמנם ברור מאליו, אך בכל זאת נדגיש זאת. עורך הדין שתבחרו חייב להיות עורך דין לענייני משפחה. לא, אל תפנו לקרוב משפחה שלכם שעבר את בחינות הלשכה לפני 20 שנה ומאז עסק אך ורק בדיני חברות. זה נכון גם אם הוא עושה לכם מחיר ממש טוב. תחום דיני המשפחה הוא תחום משפטי שונה לחלוטין, עם כללים ייחודים משלו. אתם לא רוצים להיות מיוצגים על ידי מישהו שלא שוחה בתחום.

 

המלצות

לאחר שהבנתם את זה, תתחילו לחפש המלצות על עורך דין לענייני משפחה. תלכו לפגוש מספר עורכי דין ותשמעו מספר הצעות. לעיתים עורכי דין יכולים להיות מאוד משכנעים, עד כדי כך שתרצו לסגור הכול כבר בפגישה הראשונה. אל תעשו זאת, חשוב להשוות ולראות מה מציעים לכם אני מקצוע שונים.

 

ניהול התיק בפועל

במסגרת הברורים חשוב לשאול מי ינהל את התיק שלכם בפועל. לעיתים מגיעים למשרד עורכי דין גדול, נפגשים עם אחד מעורכי הדין הוותיקים, מתרשמים ממנו מאוד וחותמים עסקה. לאחר מכן אתם עלולים לגלות שמי שמנהל את התיק בפועל הוא עורך דין צעיר וחסר ניסיון.

 

איכות לעומת מחיר

במסגרת ההשוואות בין ההצעות של עורכי הדין השונים יש לשכלל כמובן את מחיר השירות. עם זאת, כדאי להעניק לעניין התשלום את הפרופורציה הנכונה, שכן פעמים רבות מי שמשלם זול בהתחלה מגלה שהוא בעצם שילם על כך ביוקר. אל תתפשרו על איכות בגלל מחיר, זה פשוט לא שווה את זה.

 

ניסיון ומוניטין

גם את נושא הניסיון והמוניטין כדאי לשכלל בהחלטה. עם זאת, בדומה למחיר, גם פה יש לקחת את העניין בעירבון מוגבל. עורכי דין בעלי שם הם בדרך כלל עסוקים מאוד, ואתם תהיו אצלם רק עוד מקרה אחד מיני רבים.

לעומת זאת אצל עורך דין צעיר ורציני אתם יכולים לזכות בטיפול הרבה יותר אישי. בנוסף, לעורך דין צעיר וחסר מוניטין יש מוטיבציה רבה להצליח בכל תיק שהוא לוקח על עצמו, מה שלעורך הדין הוותיק, שצבר כבר הצלחות רבות, טיפה פחות ישנה.

 

סיכום

הצגנו לכם פה מדריך מקוצר שיכול לעזור לכם בבואכם להחליט מי ייצג אתכם בהליך הגירושין. קחו את הנקודות פה לתשומת ליבכם, פנו למספר עורכי דין להתרשמות ולקבלת הצעות, שכללו את היתרונות והחסרונות השונים, ותעשו את הבחירה הנכונה ביותר.

אל תקלו בזה ראש, מדובר פה בעתיד שלכם. בחרו בעו"ד גירושין הנכון עבורכם.

אנשי משפט