תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים – מה ההליך

כשאדם מתעורר בבוקר, הוא לעולם לא יודע מה יוליד אותו יום אליו הוא התעורר.

מאחר שהחיים מפתיעים וחוקי מרפי תמיד תקפים, אנשים רוכשים פוליסות ביטוחים כדי לישון טוב יותר בלילה.

וכשרוכשים פוליסת ביטוח לרכב, על פי החוק צריך גם לרכוש פוליסת ביטוח חובה. בואו נדבר על זה.

אדם מתעורר בבוקר, נכנס לרכבו ומגיע למקום עבודתו. ככה זה עובד עבור כ-95% מהאנשים שמתעוררים בכל יום לעוד יום עבודה. יחד עם זאת, אחוז מסוים ואולי קטן אבל עדיין קיים – נקלע לתאונות דרכים. כשזה קורה, חשוב לדעת שהנהג מבוטח בביטוח החובה, שאותו כעת יהיה צורך כנראה להפעיל. אם אתם מעוניינים להפעיל את ביטוח החובה של הרכב, ייתכן שנקלעתם לתאונת דרכים. אם חלילה אנחנו צודקים, הנה ההליך שאתם צריכים להכיר.

 

מה אני צריך לדעת על הפעלת ביטוח ברכב?

אולי אתם נוהגים ברכב מסוג סקודה פאביה ואולי ברכב מסוג BMW. בין אם ככה או ככה, אתם צריכים להיות מבוטחים בביטוח החובה אשר מגן מפני מקרים של פגיעות גוף במהלך תאונות דרכים. הכוונה היא, שכאשר אדם מעורב בתאונת דרכים ונפגע בגופו, הוא יוכל להפעיל את הביטוח למטרת כיסוי ההוצאות הרפואיות השונות.

כידוע לכל אחד מאיתנו כנראה, ההוצאות הנלוות לטיפולים רפואיים עשויות להיות ממש בשמיים. מאחר שהטיפולים הרפואיים כה יקרים, במקרים מסוימים אנשים נמנעים מלקבל אותם אפילו. אבל אם אדם מכוסה בביטוח החובה, אין כל סיבה שהוא יחמיץ ולו טיפול רפואי אחד. אם כך, כיצד יש להפעיל את חברת הביטוח ואת פוליסת ביטוח החובה? האם צריך גם להפעיל ביטוח צד ג'? ומה לגבי הביטוח המקיף, האם גם אותו צריך להפעיל מול חברת הביטוח במקרה של תאונת דרכים?

 

מה אני צריך לעשות אם נקלעתי לתאונת דרכים?

קודם כל והכי חשוב, אם נקלעתם לתאונת דרכים שבמהלכה היו פגיעות גוף, אתם תצטרכו להפעיל את ביטוח החובה. כמובן, לאחר פינוי וסיוע רפואי במקום. אם חלילה גם נפגעו צדדי ג' בתאונה, הרי שיהיה צורך להפעיל את ביטוח צד ה-ג'. מה הוא צד ג' בתאונת דרכים?

למעשה, גם אם הרכב שלכם חנה ברחוב עם מנוע דומם, הוא עשוי להיות מעורב ב"תאונה" שמצריכה הפעלת ביטוח צד ג'. למשל, במקרים שבהם אדם נתקל ברכב שלכם, מועד ושוב את ידו. במקרים אלו, הרכב שלכם אכן היה מעורב בתאונה, למרות שהמנוע שלו היה דומם באותם רגעים של ה"תאונה". אם נקלעתם לתאונת דרכים, אנו ממליצים לפנות אל חברת הביטוח ולבדוק מולה לגבי סוג הביטוח שיש צורך להפעיל. אם חלילה פגיע הגוף היא שלכם, יהיה צורך להפעיל את ביטוח החובה של הרכב שלכם. סעו בזהירות ולאט.

 

לחיצת יד