פתיחת חשבון בנק בגרמניה לאזרח ישראלי

ישראלים רבים מחפשים הזדמנויות לביצוע השקעות בחו״ל. הסיבות לכך ברורות – יותר אפשרויות, חסמי כניסה נמוכים והזדמנויות לרווחים גדולים יותר מאלו שאפשר להשיג בארץ.

אחת המדינות אשר מספקות לישראלים הזדמנויות אלו היא גרמניה,  אך כדי לעשות עסקים בגרמניה צריך גם חשבון בנק גרמני. איך ניתן לפתוח חשבון בנק בגרמניה לאזרח ישראלי? על כך בכתבה הבאה.

 

למה בכלל צריך חשבון בנק גרמני?

באופן עקרוני, ניתן לבצע לא מעט פעולות בחו״ל באמצעות חשבון בנק ישראלי. למשוך כסף לבצע תשלומים ולהשתמש בכרטיסים אשראי לא מחייבים קיומו של חשבון בנק מקומי.

עם זאת, כאשר עוסקים בתחומים יותר מורכבים כמו השקעות נדלן בגרמניה, קיומו של חשבון בנק מקומי הוא קריטי על מנת לאפשר לא מעט מהפעולות הנדרשות בתהליך ההשקעה וכמובן על מנת לחסוך תשלומי מיסים.

כל פעולה בין חשבון בנק אירופאי לישראלי דורשת תשלום עמלה ולכן אם מרבית הפעולות נעשות בגרמניה מול אזרחים או חברות גרמניות, קיומו של חשבון בנק מקומי יוזיל מאוד את העלויות ויאפשר קיומן של עסקאות רבות יותר.

 

מה צריך על מנת לפתוח חשבון בנק בגרמניה?

לא מעט ישראלים חושבים שכל אחד יכול לפתוח חשבון בנק בכל מדינה. עם זאת, הדבר אינו מדויק ומרבית הבנקים אמנם מאפשרים לכל אחד לפתוח חשבון אצלם על הנייר אך בפועל הם יידרשו מגוון של מסמכים והוכחות על מנת להבין עם מי יש להם עסק ולוודא שלא מדובר בחשבון המיועד לצרכים לא חוקיים כמו הלבנת כספים.

מרבית הבנקים יידרשו הגעה פיזית של מי שמבקש לפתוח חשבון על שמו אל סניף הבנק ולא יאפשרו פתיחת חשבון באמצעות מיופה כוח.

כמו כן, לא מעט בנקים גרמנים (ואירופאיים בכלל) יידרשו גם מהמבקש להציג כתובת מגורים גרמנית ולעיתים גם הוכחות למגוריו שם. עם זאת, ישנם גם בנקים כמו Deutsche Bank שאינם דורשים קיומה של כתובת מקומית ועל כן נוחים יותר עבור מי שעושה את צעדיו הראשונים בגרמניה.

בנק נוסף אשר מאפשר פתיחת חשבון עבור אזרחים זרים באמצעות, אפילו באופן מקוון ובאמצעות הצגת אימות זהות בלבד הוא  DKB bank או בנק דויטשה קרדיט.

 

למה חשוב לשים לב בפתיחת חשבון בנק גרמני?

אם אכן מצאתם בנק המאפשר פתיחת חשבון על פי הצרכים המיוחד שלכם (אזרחים זרים, ללא כתובת גרמנית, פתיחה ללא הגעה פיזית), ישנם מספר אלמנטים שכדאי לקחת בחשבון לפני שבוחרים את הבנק.

הראשון הוא כמובן העמלות שהבנק גובה, ובעיקר עמלות עבור פעולות בין מדינות. באופן עקרוני בנקים באירופה מחויבים לגבות את אותן עמלות עבור העברות מקומיות והעברות בתוך אירופה.

אך סביר שתזדקקו כמובן להעברות גם לחשבון בנק ישראלי ועל כן חשוב לוודא את גובה העמלה בהעברה כזו. כמו כן, מרבית הבנקים בגרמניה מציעים בנקאות מקוונות אך לא כולם מציעים את השירות בשפה האנגלית. עבור מי שאינו שולט בשפה הגרמנית מדובר בשירות קריטי.

 

בניינים ליד הים בגרמניה