קורסים תחת הנטל הכלכלי? גלו מה עורך דין חדלות פירעון יכול לעשות

הנטל הכלכלי מכביד על כולנו, אולם כאשר מדובר בבעלי חובות זוהי אופרה אחרת לגמרי. איומים והתראות חוזרות ונשנות, הליכים שמגבילים את החיים האישיים והמקצועיים ותחושת לחץ בלתי פוסקת הם מנת חלקם של בעלי חובות. בכתבה הבאה נסביר כיצד עורך דין חדלות פירעון יכול לסייע במצב זה.

 

מהי חדלות פירעון?

חדלות פירעון הוא מושג המתאר מה שכונה בעבר פשיטת רגל. במצב זה בעלי החובות חדלים מלפרוע את החובות שלהם, היות ואין להם את המשאבים הכלכליים הדרושים לשם כך. החובות גדולים מכדי אפשר יהיה לכסות אותם, והליכים משפטיים שונים מאיימים על חיי הנישומים. בסיטואציה מסוג זה מומלץ להגיש בקשה לקבלת צו פתיחת הליכי חדלות פירעון. הליכים לחדלות פירעון, שמלווים על ידי עורך דין חדלות פירעון, מאפשרים להסדיר את המצב הסבוך ולהביא את בעל החובות לתהליך של סגירת חובותיו. חשוב להדגיש שכאשר מדובר בחדלות פירעון, לתפקידו של עורך הדין יש ערך עליון. לכן חובה להצטייד בעורך דין חדלות פירעון (כתובת מומלצת אפשר למצוא למשל כאן: https://mkadv.co.il/עורך-דין-חדלות-פירעון/. לא להתבלבל עם חברות פרטיות שמתמחות במחיקת חובות, שאינן בהכרח בעלות ההכשרה המשפטית המתאימה.

 

אז מה עורך דין חדלות פירעון יכול לעשות?

לפני שנכנסים להליכי חדלות פירעון מומלץ לנסות אם אפשר להגיע להסדר עם הנושים. עורך דין חדלות פירעון יודע לנהל משא ומתן עם הצד השני, ולייצג את החייב בכניסה להסדר מכל סוג שהוא באופן שייטיב עמו בצורה המקסימלית. באופן תיאורטי, עורך דין חדלות פירעון יכול להביא למחיקת כל החובות של בעל החובות, אולם חשוב לבחון כל מקרה פרטי לגופו (ישנם גם סוגים של חובות שלא ניתנים לביטול כמו למשל קנסות ציבוריים).

בכל מקרה עורך דין מומחה בתחום יכול להביא להפחתה ניכרת של סך החובות הצבורים, וכן לפריסה נוחה שלהם. עורך דין חדלות פירעון יכול לסייע גם בעיכוב או ביטול הליכים שננקטו כנגד בעל החוב על ידי הוצאה לפועל. בנוסף, הוא האדם המתאים למשימה לייצוג משפטי הולם מול בית משפט השלום או לשכת הוצאה לפועל, שני הגופים הפוסקים בענייני חדלות פירעון (לפי גובה החוב, כאשר בית המשפט הוא הפוסק בחובות גבוהים ממאה חמישים אלף שקלים).

 

כיצד בוחרים עורך דין מתאים?

כפי שניתן להבין, חדלות פירעון היא עסק רגיש בעל השפעה מכרעת על חייו של החב. לכן חובה לוודא שמשרד עורכי הדין אתו מתקשרים הוא אכן בעל הרקע המתאים לעיסוק בעניין זה, הן מבחינת התמחויות והן מבחינת היסטוריה רלוונטית (בכמה תיקים דומים בעבר עסק). בנוסף חשוב לתת משקל גם לעניינים "טריוויאליים" יותר כגון זמינותו של עורך הדין, שכר הטרחה הנגבה, מידת האמינות שהוא משדר ואופי יחסי האנוש שלו עם לקוחותיו.