תאונת דרכים בה אדם נפטר – כיצד ניגשים לזה?

בישראל למרבה הצער קורות לא מעט תאונות דרכים קטלניות, כמעט על בסיס יומיומי. בתאונות אלו, אל הפגיעה ברכוש מתווסף ממד טראגי של אובדן בנפש. תאונת דרכים בה אדם נפטר שונה כמובן מתאונת דרכים אחרת באופן מהותי. במאמר הבא ננסה לענות על השאלה – כיצד ניגשים לטפל בתוצאות של תאונת דרכים בה אדם נפטר.

 

סיוע מקצועי עבור מקסום הפיצויים

לתאונת דרכים בה נפטר אדם יש השלכות על כל המעורבים בדבר ועל הקרובים להם. מדובר באירוע קשה בעל משמעות נפשית, פלילית וגם כלכלית. מאחר ומדובר באירוע מורכב מומלץ מאוד ליצור קשר מידי עם גורם מקצועי שיוכל לסייע, קרי עורך דין שתחום המומחיות שלו הוא טיפול בתאונות דרכים ובפיצוי הנגזר מהן.

טיפול בתוצאות של תאונת דרכים אומר יצירת קשר עם מוסדות בירוקרטים כמו משטרת ישראל, המוסד לביטוח לאומי וכמובן חברת הביטוח הפרטית אשר אחראית למתן פיצויים. כל אלו גופים מורכבים בעלי נהלים רבים ולא מעט בירוקרטיה. האזרח הקטן לעיתים קרובות חסר את הידע המתאים כיצד לגשת אליהם באופן נכון ולהוציא מהם את המקסימום. לכן מומלץ מאוד להיעזר בסיוע משפטי, כמו זה שניתן למצוא למשל באתר fclaw.co.il.

 

לדעת את זכויותיך

זה אמנם נשמע טכני וחסר לב, אבל מוות של אדם בתאונת דרכים הוא דבר אשר אפשר לכמת לפיצוי כספי עבור הקרובים לו. קריטריונים שונים כמו עוגמת נפש, גיל הנפטר, גובה ההשתכרות שלו ומספר ילדיו הם פרמטרים שאמורים לקבוע מהו סכום הפיצויים לו זכאים קרוביו, הקרויים בעגה המשפטית "תלויים".

נכון, קשה להתעסק עם כסף לאחר סיטואציה כל כך קשה כמו תאונת דרכים קטלנית. אולם לא פעם כדאי לעשות זאת עבור הטווח הרחוק ובשביל יציבות וביטחון כלכלי. בהקשר זה חשוב לציין שכדאי לנהוג בשיקול דעת ולא ישר להסכים לכל הצעת פיצויים. אצל כמה מחברות הביטוח קיים מנהג להציע סכום נמוך מייד לאחר התאונה על מנת "להשתיק" את הנפגעים ולמנוע מהם לבוא בדרישות לפיצויים גבוהים מאוחר יותר. לכן כדאי מאוד להיוועץ בעורך דין ולא לשמש כאומרי הן אחרי כל הצעה של חברת הביטוח.

 

לעבד את האבל

תאונה דרכים קטלנית היא אירוע טראומתי שיכול להיות בעל השפעות מרחיקות לכת על קרובי האדם שנפטר ועל המעורבים הנוספים בתאונה. לכן חשוב מאוד להיות מודעים לכך ולטפל בתוצאות הנפשיות האפשריות של אירוע כזה במלוא הרצינות. חשוב מאוד לא לדפדף את העניין ולהמשיך הלאה כאילו הכל כרגיל, אלא להפך – כדאי לעבד את התהליך באופן מורכב תוך שיתוף הקרובים ובמקרים מסוימים תוך היוועצות בגורמי מקצוע רלוונטיים בתחומי הבריאות ובריאות הנפש. חשוב לעבור תהליך נכון על מנת להמשיך בחיים כמו שצריך ולא לצבור טראומות שיפגעו בתפקוד בהמשך.

תאונת דרכים בה אדם נפטר – כיצד ניגשים לזה