תאונות בטיול תלמידים – מי אחראי על הנזק

כולנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לשמור על הילדים שלנו אך בפועל אנחנו לא יכולים להגן עליהם 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. כמו כן, הילדים שלנו שנשלחים בכל בוקר לבית הספר גם לוקחים חלק בפעילויות שונות כמו ימי ספורט, טיולים ועוד, ולכן הם חשופים ללא מעט תאונות שונות. מה קורה אם מתרחשת תאונה בטיול השנתי? מי אחראי לכך ומי ישלם את הפיצויים הראויים? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

מה קובע החוק?

לא כל ההורים מודעים לכך, אך במדינת ישראל כל תלמיד שרשום למוסד חינוכי בישראל ולומד בו למעשה מבוטח בביטוח של תאונות אישיות לתלמידים. הוא משלם על הביטוח הזה במסגרת תשלומי החובה שלו לגן או לבית הספר ועוד נקודה מעניינת, היא שהביטוח הזה תקף 24 שעות ביממה. משמעות הדברים היא שביטוח זה מכסה גם את שעות הפנאי וגם את הפעילויות השונות שמתחרשות מחוץ לבית הספר, כמו טיולים שונים. לכן כמעט תמיד כאשר מתרחשות תאונות בטיול תלמידים חברת הביטוח היא זו שצריכה לשאת באחריות והיא זו שבסופו של דבר תשלם את הפיצויים הראויים בגין התאונה.

 

האם צריך לפנות לעורכת דין שתעזרו לנו בנושא?

התשובה היא בהחלט כן. ממש כפי שהייתם עושים אילו הייתם רוצים לתבוע את חברת הביטוח שלכם בגין כל מקרה אחר, כך קורה גם כאשר מדובר על תאונות תלמידים – כלומר, לעוה"ד יש משמעות רבה. אומנם לא תמיד חברות הביטוח מנסות להתנער מאחריותן, אך בפועל לא אחת זה מה שקורה. חברת הביטוח, מן הסתם, דואג יותר לאינטרס שלה ולכן היא תעשה הכול כדי לדחות את הדברים, כדי לא לשלם את הפיצויים או כדי למזער את הסכום. לכן, אם תפנו אל עורכת דין מקצועי שעוסקת בתחום הזה מזה שנים, תוכלו להיות בטוחים שיש מי שנחלמת את המלחמה שלכם.

 

על איזו עורכת דין באמת תוכלו לסמוך?

זה לא משנה אם התאונה שבה הילד שלכם היה מעורב הייתה חמורה מאוד או לא. מה שבטוח זה שמגיע לכם פיצוי בגין מה שקרה ואין שום סיבה שתוותרו. עם זאת, ולמרות שיש לא מעט עורכי דין שיוכלו לסייע לכם בדרך כזו או אחרת בנושא, לא כל עורכי הדין יהיו מספיק טובים. על מנת שתוכלו להגדיל את הסיכוי לקבל פיצוי הוגן והולם יש לבדוק באיזו עו"ד אתם בוחרים. האם היא באמת מנוסה? והאם היא מומלצת? אם אתם מחפשים עורכת דין טובה שתוביל לתוצאות הרצויות, עורכת דין נזקי גוף ליאנה חזין היא הבחירה הנכונה. כאן תוכלו להיות בטוחים כבר מהרגע הראשון שהמקרה שלכם מטופל על הצד הטוב ביותר, אז למה אתם מחכים? קבעו לעצמכם פגישה ותוכלו לקבל פיצוי בגין התאונה והנזק שנגרם לילד האהוב שלכם.

פציעה מעבודה