תביעות נגד ביטוח לאומי כל המידע שצריך לדעת ע"י עורך דין אייל פייפר

המוסד לביטוח לאומי הוא גוף חשוב שיכול לסייע רבות למי שנפגע בתאונות שונות או סובל ממחלות או אובדן כושר עבודה.

עם זאת, כדי לזכות בפועל בהטבות ובזכויות המגיעות לנפגעים מטעם המוסד לביטוח לאומי, יש לתת דגש לאופן הגשת התביעה – אלמנט חשוב ביותר שיכול להשפיע משמעותית על תוצאותיה.

איך ועל מה מגישים תביעות נגד ביטוח לאומי? על כך בכתבה הבאה.

 

המוסד לביטוח לאומי – על מה ניתן להגיש תביעה

באופן כללי, המוסד לביטוח לאומי מבטח את כלל אזרחי ישראל עבור מקרים רבים של פגיעות גוף, מחלות או פגיעות מנטליות ומחלות נפש. הכלים העיקריים בהם עושים שימוש בביטוח הלאומי על מנת לקבוע את מידת הזכאות של הנפגע להטבות שונות, הם נכות כללית ונכות עבודה. כלומר, מתקיימת הפרדה בין פגיעות אשר מובילות לקושי כללי של הנפגע להתנהל בחיי היום יום, ובין פגיעות אשר נובעות באופן ישיר מתחום העיסוק שלו, או כאלו שעיקר פגיעתן הוא ביכולת של הנפגע להתפרנס. כך או אחרת, זה לא משנה באילו עילות יוגשו תביעות נגד ביטוח לאומי, תמיד יש להקפיד על מספר כללים שיהפכו את תהליך התביעה לאפקטיבי יותר, ויאפשרו לנפגע לקבל את מירב זכויותיו.

 

מסירת פרטים מדויקים לכל אורך התהליך

אחד הכללים החשובים בתביעות נגד ביטוח לאומי, ובאופן כללי בהגשת תביעה – הוא דיוק בפרטים, החל ממש מהשלבים הראשונים של התביעה. מילוי נכון ומדויק של טפסים ותשומת לב לכל פרט ופרט הם חשובים, שכן תהיה להם השפעה משמעותית על השלבים הבאים בתהליך התביעה. חוסר דיוק או השמטת פרטים חשובים עלולים להוביל לכך שלא תזומנו לוועדה רפואית מתאימה, ובכך הסיכוי של התביעה להצליח ירד משמעותית. עוד אלמנט חשוב הוא צירוף המסמכים בתביעה. לכל מסמך יש משמעות בעיני הבודק, ועל כן הגשת כמות גדולה של מסמכים לא רלוונטיים עלולה להכשיל את תהליך התביעה. יש להקפיד להגיש רק מסמכים שמחזקים את התביעה ומדגישים את הקשר בין המצב הרפואי בו נמצא הנפגע להטבות אותן הוא מעוניין לקבל.

 

היכרות עם תהליך התביעה ועם הזכויות

עוד אלמנט חשוב בהגשת תביעה כנגד ביטוח לאומי הוא ההיכרות עם הזכויות וההטבות שניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי, ומה הם תנאי הסף עבור זכויות אלו. אין סיבה להשקיע זמן ומאמץ רבים בהגשת תביעה לנכות מסוימת, אם על פי כל הפרטים וההגדרות המצב הרפואי של הנפגע לא עובר את תנאי הסף של אחוזי הנכות המינימלית לקבלת הקצבה. בנוסף, במוסד לביטוח לאומי, בחלק מהמקרים, לא ניתן לקבל כפל קצבאות, ולכן חשוב להגיש תביעה לקצבה המתאימה והמשתלמת ביותר ולא לנסות לכוון לכל הקצבאות. במקרים רבים, ייעוץ של עורך דין מומחה לאורך התהליך יסייע לדייק את תיק התביעה ויאפשר תהליך תביעה אפקטיבי יותר ובעל אחוזי הצלחה גבוהים יותר.

ספר חוקים