מהן תקנות הביטוח הלאומי בהקשר של נכות

רבים לא מכירים את תקנות הביטוח הלאומי בהקשר של קצבת נכות.

לכל מי שחש אבוד אל מול ההליכים הסבוכים הכרוכים בקצבת נכות וקביעת אחוזי נכות, מאמר זה נועד לעשות סדר ולהסביר את תקנות הביטוח הלאומי בהקשרים אלו.

 

מתי מגיעים לכם פיצויים: כל התשובות

לעיתים עלולות להתרחש פציעות ופגיעות אשר נזקיהן לטווח ארוך מחייבות להגיש תביעה לביטוח לאומי כדי לקבל קצבת נכות. אם הפגיעה, הפציעה או התאונה גרמה לאי יכולת לעבוד או לצמצום היכולת לעבוד באופן משמעותי, תקנות הביטוח הלאומי ביטוח נכות קביעת אחוזי נכות רפואית קובעות מספר כללים לפיהם ניתן לקבל זכויות ופיצויים לאחר הליך הגשת תביעה.

 

4 תנאים בסיסיים המזכים בקצבת נכות

ראשית, על התובע להיות תושב ישראל ובן מעל ל- 18 שנים. שנית, התובע צריך להוכיח שאינו עובד או שהכנסתו כשכיר או עצמאי נמוכה מ- 60% מהשכר הממוצע במשק. שלישית, במהלך הוועדה הרפואית רופא מטעם ביטוח לאומי צריך לבצע קביעת אחוזי נכות רפואית בשיעור של- 60% לפחות. ולבסוף, דרגת אי הכושר שהביטוח הלאומי יקבע לך צריכה להיות- 60%, 65%, 74% או- 100%.

 

איך הוועדה הרפואית קובעת את אחוזי הנכות הרפואית?

התשובה לכך פשוטה, וכרוכה בהכרת הליך תביעת הביטוח לפרטי פרטים. הוועדה הרפואית הינה שלב בהליך תביעת הביטוח לצורך קבלת פיצויים. לאחר תיעוד המסמכים הרפואיים והגשת טפסי התביעה לביטוח הלאומי, תזומן לוועדה רפואית שבמהלכה תיבדק ע"י רופאים מטעם ביטוח לאומי, אשר בנוסף לבדיקות רפואיות פיזיות יבחנו את כל המסמכים הרפואיים שתביא איתך. על כן חשוב לוודא שאתה ניגש להליך זה בצורה מסודרת ומאורגנת, תוך הכרתו לעומק כדי לדעת לקראת מה אתה הולך.

 

איך נקבעת דרגת אי כושר?

לאחר שנקבעו אחוזי נכות רפואית על ידי הועדה הרפואית, פקיד תביעות מטעם הביטוח הלאומי יקבע את דרגת אי הכושר לעבוד, כלומר באיזו מידה המבוטח לא יכול לעבוד עקב הליקויים הרפואיים. אם המבוטח מקבל דרגת אי כושר בשיעור של 75% ומעלה, הוא זכאי ל100% קצבת נכות כללית.

 

קצבת נכות כללית: כמה מגיע ולמי מגיע

לאחר סיום הליך התביעה ואם עמדתם בכלל התקנות של ביטוח לאומי והנכם זכאים לקצבת נכות, תקבלו מדי חודש את סכום הקצבה המגיע לכם. הסכום משתנה בהתאם למספר גורמים: אם מדובר בקצבת נכות מלאה או חלקית, אם מגיעות תוספות עבור בת זוג וילדים, ועוד. כדאי להיות בקיאים בתקנות כדי להכיר את הזכויות שלכם.

 

לסיכום

חשוב להכיר את תקנות הביטוח הלאומי בהקשר של נכות. החל מ- 4 התנאים הבסיסיים המזכים בקצבת נכות, דרך האופן בו נקבעים אחוזי הנכות ודרגת אי הכושר, ולבסוף, איך נקבע סכום הקצבה. כדאי להיות בקיאים בכלל ההליכים כדי לוודא קבלת מלוא הזכויות הרפואיות המגיעות לכם.

 

מחשבון