איך להתנהל בחקירת סמים במשטרה צבאית?

למצוא את עצמכם בחקירת סמים של המשטרה הצבאית, זו יכולה להיות חוויה מרתיעה ומפחידה. כמו כן, צה"ל בכלל והמשטרה הצבאית בפרט מייחסים חשיבות עליונה ומשקיעים מאמצים רבים באכיפה של עבירות סמים, כך שבמידה ואתם נחקרים חשוב לדעת כיצד לפעול במהלך חקירה כזו. מאמר זה מספק הדרכה כיצד להתנהל בצורה נכונה אם נקלעתם לחקירת סמים של המשטרה הצבאית

 

פנייה לייעוץ משפטי

אם נקלעתם לחקירת סמים במשטרה צבאית, מומלץ מאוד לפנות לייעוץ משפטי מתאים. במצב כזה, ייעוץ עם עורך דין מנוסה כמו המסייעת – ייעוץ עם עורך דין צבאי, יכול לשנות את התמונה עבורכם לחלוטין, זאת בהתאם למקרה הספציפי שלכם. כמו כן, במהלך השיחה עם העורך דין תקבלו הדרכה חשובה לגבי התנהלותכם בהמשך החקירה כך שהאינטרסים שלכם יישמרו. חשוב להבהיר – אתם זכאים על פי חוק לשיחה עם עורך דין, אל תוותרו על הזכות הזאת.

 

הישארו רגועים

עם כל הקושי שכרוך בכך, חשוב שתנסו להישאר רגועים עד כמה שניתן במידה ומצאתם את עצמכם בחקירת סמים במשטרה צבאית. פאניקה או עימות עם החוקרים עלולים להסלים את המצב ולהפוך אותו למאתגר יותר עבורכם. במידת האפשר, נסו להישאר רגועים עד כמה שניתן ועקבו אחר העצות שקיבלתם במסגרת הייעוץ המשפטי.

 

הכירו את זכויותיכם

גם אם אתם נמצאים בחקירה תחת אישומים כאלו ואחרים חשוב שתדעו – יש זכויות לחשודים בחקירת משטרה צבאית. הכירו את הזכויות הללו, בניהן את זכות השתיקה והזכות לייצוג משפטי. חשוב לממש את הזכויות הללו בעת הצורך ולא לחשוש לדרוש אותן.

 

הימנעו מהפללה עצמית

במקרים רבים, בחקירות של המשטרה הצבאית מופעלים לחצים ונעשה שימוש במניפולציות כדי להביא להפללה עצמית. כדי להימנע מכך, אל תנדבו מידע ואל תודו בעבירה כלשהי ללא הדרכה וייעוץ משפטי. זכרו, יש לכם זכות שתיקה, ובמקרים רבים כדאי לממש את הזכות עד שתתייעצו עם עורך דין.

 

דעו באיזה חשד אתם נחקרים במדויק

אם אינכם בטוחים לגבי אופי החקירה או ההאשמות נגדכם, אל תהססו לבקש הבהרות מהחוקרים או מהעורך דין שלכם. הבנה של ההאשמות הספציפיות יכולה לעזור לכם לקבל החלטות מושכלות.

 

אל תשבשו ראיות

מומלץ מאוד לא לשבש או להשמיד ראיות הקשורות לחקירה, שכן הדבר עלול להוביל לאישומים חמורים יותר. אפשרו לחוקרים לאסוף ולשמור ראיות, במקרים רבים הם לא יוכלו לבצע בהם כל שימוש ללא הצווים הדרושים. בהיבט הזה, חשוב להיוועץ עם עורך דין שידאג שהזכויות שלכם אכן נשמרות ולא נעשה שימוש אסור בראיות כאלו ואחרות.

 

כך תשפרו את מצבכם בחקירת סמים במשטרה צבאית

להיות בחקירת סמים של המשטרה הצבאית הוא עניין לא פשוט כלל, והתנהלות נכונה במצב חשובה כדי להגן על זכויותיכם ואינטרסים שלכם. על ידי שמירה על קור רוח, הכרת זכויותיכם ופנייה לייעוץ משפטי, תוכלו לנווט את בתהליך בצורה הטובה ביותר בהינתן במצב. לאחר ייעוץ משפטי, תיישמו את כל העצות ופעלו לפי הנחיותיו.

עורך דין צבאי