הטרדה מינית בהייטק: הליך הגשת התביעה, וגובה הפיצויים

הייטק הפך להיות אחת התעשיות הגדולות ביותר בעולם, כשבכל יום מגויסים אלפי עובדים חדשים ברחבי העולם, וכך הצמיחה ממשיכה לגדול ולגדול. עם זאת, ככל שמקומות עבודה מתרחבים וגדלים, לצערנו גם הטרדות מיניות מתרחשות יותר ויותר בעולם זה.

סביבת העבודה יכולה להיות לא בטוחה עבור נשים ולכלול הערות מיניות, מגע לא הולם, אפליה על בסיס מיני ועוד. אז אם נתקלתם במקרה כזה, אנחנו פה בשביל לספר מה כולל הליך הגשת תביעה על הטרדה מינית ועוד.

 

הטרדות מיניות בהייטק

מעבר לכך מדובר בתעשייה רחבה ועל כן כמות ההטרדות המיניות גדלה, קיימת סיבה נוספת לכך שיש הטרדות בעולם ההייטק. לצערנו מדובר בתחום שבו אחוזי הנשים המועסקות הוא נמוך מאוד, ואלה שכן המון פעמים צריכות ללמוד איך לאזן בין הקריירה והשאיפות שלהן לבין חיי המשפחה והזוגיות שלהם.

בעיה נוספת בתחום זה הוא שמאחר ונשים חוששות למעמדן ולמקום שלהן בעולם ההייטק, לפעמים הן יחששו להגיד משהו על זה שהן הוטרדו על ידי מישהו בעבודה. הן יפחדו שיסתכלו עליהן אחרות או שאפילו יפטרו אותן. על כן מדובר בנושא מורכב ורגיש.

הטרדות מיניות בהייטק יכולות להתבצע על ידי קולגות, על ידי משקיעים ועל ידי ספקים. זה יכול להיות מקרה חד פעמי או התנהגות מתמשכת. אם אתם מרגישים לא בנוח בנוגע להתנהגות של מישהו, רצוי להגיש תלונה באפיקים השונים.

 

תהליך תביעה על הטרדה מינית בעבודה

בתהליך זה יש כמה אפיקים. קודם כל, בכל מקום עבודה יש ממונה על הטרדות מיניות. הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לפנות אליו, אם בעל פה או בכתב, ולתאר את המקרה שהתרחש. לאחר מכן התלונה תיבדק באופן רגיש ויסודי. יתרחש בירור שבסופו של דבר יוגשו ההמלצות, אם זה בהרחקת העובד או בתשלום פיצויים שונים.

הדבר השני הוא תביעה במסגרת פלילית ואזרחית. חשוב לפנות אל עורך דין לצורך התחלת התהליך הזה. עורך דין יוכל לסייע בפתיחת התיק, בחקירה של הגורמים הרלוונטיים ובתהליכים ההכרחיים. תהליך פלילי ותהליך אזרחי מתבצעים בצורה אחרת אך שניהם דורשים ליווי של עורך דין. עו"ד עבירות מין הוא מומחה בתחומו ויוכל להעניק לכם מהידע והניסיון שלו בכדי להגיע אל התוצאות הטובות והרצויות.

 

מה גובה הפיצויים?

בסוף התביעה, אחת התוצאות היא קבלת פיצויים כספיים גם על עצם ההטרדה שגרמה לאי נעימות וגם על הנזק שנגרם בעקבותיה, אם זה נזק נפשי או נזק כלכלי. גובה הפיצויים משתנה כמובן ממקרה למקרה, אך לרוב חברות הייטק מציעות סכום לא נמוך לצורך פיצוי העובדת המוטרדת.

הסכום יכול לנוע בין עשרות אלפי שקלים, עד מאות אלפים ולפעמים אפילו מיליונים. זה כמובן תלוי בסיטואציה הספציפית, בסוג ההטרדה, בשמה של החברה ובגובה הנזק שנגרם.

עוד עבירות מין