מהו העונש המקסימלי על התעללות מינית בקטינים?

ילדים הם אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר בחברה הישראלית ובעולם כולו. מכיוון שכך על המבוגרים שמכירים ומטפלים בהם, מוטלת חובה לשמור על רווחתם הנפשית והגופנית. במקרים מסוימים ישנם אנשים מבוגרים שבוגדים בחובה זאת ומנצלים את בגרותם בכדי לפגוע מינית בילדים. בכתבה שלפניכם ישנה סקירה קצרה של הנושא ומענה על מספר שאלות נפוצות בתחום וביניהם על ענישת המתעללים מינית בילדים. 

 

מה לעשות במקרה של התעללות מינית בילד?

פגיעה מינית בילדים היא עבירה שיש לה קורבנות רבים ואני ממליץ לפנות פנו לעו"ד דורון ויינרייך. הילד הנפגע הוא כמובן הקורבן הראשי והנזק המרבי נגרם לו, אבל גם כלל המשפחה של הילד הנפגע הם חלק ממעגל הקורבנות של התוקף, וגם להם נגרם לעיתים קרובות נזק ניכר כתוצאה מהתעללות המינית בבן משפחתם.

לכן במקרה וגיליתם על התעללות מינית בילדכם, ראשית יש לפנות לשם קבלת סיוע נפשי לילד הנפגע ולבני המשפחה. טיפול נפשי מוקדם ככל האפשר מקטין את הנזקים שנגרמים בשל ההתעללות, ועוזר לקורבן ולבני משפחתו להתאושש מהפגיעה שנגרמה להם בצורה מהירה וחלקה יותר.

 

מי הם הגורמים שעוזרים בטיפול בנושא?

ישנם מספר גופים במדינת ישראל שמטרתם היא סיוע בקבלת טיפול נפשי או עזרה מסוגים אחרים לנפגעי עבירות מין וילדים בפרט. משרד הרווחה מפעיל מרכזי סיוע להתמודדות עם עבירות מין בכל רחבי הארץ, ב-21 סניפים שונים. כמו כן קיימים ארגונים כמו איגוד מרכזי הסיוע והאגודה להגנה הילד.

גורמים אלה יעזרו לכם למצוא טיפול נפשי הולם עברו הנפגע, ילוו אתכם בהגשת התלונה במשטרה ובהליך המשפטי הפלילי ויעזרו לכם להגיש תביעת נזיקין כנגד הפוגע לשם קבלת פיצויים.

 

מה הם העונשים המקסימליים בגין עבירות אלו?

העונשים המרביים בגין עבירות מין בילדים הינם משתנים בין סוגי העבירות ונקבעים לפי החומרה של העבירה שבוצעה. במקרים של הטרדה מינית, העונש המקסימלי הוא עד 5 שנות מאסר, וזאת בניגוד להטרדה מינית במבוגרים שהעונש בה הוא עד 3 שנות מאסר. במקרה של עבירות קשות יותר כמו אינוס, העונש המקסימלי הוא עד 16 שנים בכלא, ובמקרה של התעללות מתמשכת העונש הוא עד 20 שנה מאסר.

 

מוגנות ומניעת פגיעות מיניות בילדים

חשוב מאוד להקדים תרופה למכה וללמד את הילדים שלכם על מוגנות מיניות ותקשורת בריאה בתחום זה. ישנם הנחיות והסברים ברורים ונהירים באתרים רבים ברחבי המרשתת, בהם ניתן ללמוד על תחום המוגנות בילדים וכיצד ניתן לנסות ולהקטין את הסיכוי להתעללות מינית ופגיעה מינית בילדכם.

 

העונשים המרביים בגין עבירות מין בילדים -סיכום

התעללות מינית בילדים היא עבירה חמורה במיוחד, שנזקיה הם קשים במיוחד הן לילד הנפגע והן לבני משפחתו. לכן העונשים המוטלים בגינה בחוק הישראלי הם חמורים בהתאם ויכולים להגיע לעד 20 שנה בכלא. בעבירות של הטרדה מינית, העונש המקסימלי יכול להגיע לעד 5 שנים בכלא, ובעבירות של אינוס לעד 16 שנה בבית הסוהר.

עונש על מיני