הלוואה לנפגעי קורונה – האם יש דבר כזה? יצאנו לבדוק

אם יש משהו מאתגר במיוחד שקרה לכולנו בחודשים האחרונים, הוא משבר הקורונה. לא מעט אנשים מתמודדים לא רק עם החשש להידבק, אלא גם עם הקושי הכלכלי שהגיע כתוצאה מהמשבר הזה. מה עושים? והאם באמת יש הלוואה שיכולה להתאים לכם אם גם אתם נפגעתם? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות.

 

האם כדאי לקחת הלוואה?

בין אם אתם מנהלים חנות, משרדי כלשהו או כל עסק אחר, ברור מדוע אתם תוהים האם הלוואה תהיה הפתרון. אומנם אף אחד לא היה רוצה להודות שיש לו קשיים ושהוא לא מצליח לגמור את החודש, אך כתוצאה מהקורונה כולנו מתמודדים עם אתגר משמעותי ביותר.

אין תשובה אחת נכונה לשאלה האם כדאי לקחת הלוואה או לא, כי זה מאוד תלוי במצב שלכם. עד כמה המצב קשה? והאם העסק שלכם עומד להתאושש בקרוב? כדאי לחשוב על כל הפרטים האלה לפני שאתם מחליטים האם תרצו לקחת הלוואה בגלל משבר הקורונה או לא, כי כמו שאתם יודעים, כל הלוואה צריך בסוף גם להחזיר.

 

מהם תנאי ההלוואה?

ראשית, כדאי לדעת שהתשובה היא כן: יש כזה דבר הלוואה לנפגעי קורונה. למעשה, נפתח מסלול חדש שהוא ייעודי לעסקים שנפגעו או שהם בסיכון מוגבר להיפגע כתוצאה מהמשבר. כמובן שההלוואה הזאת יכולה להיות רלוונטית עבורכם רק אם העסק שלכם אכן נכנס תחת ההגדרה הזאת ולכן זה הנתון הראשון שצריך לברר.

שנית, חשוב לבדוק היטב מה כוללים התנאים השונים של ההלוואה, כי אם אתם כבר לוקחים הלוואה, היא חייבת להיות כמה שיותר נוחה עבורכם. התנאים הכלליים של ההלוואה הזאת הם: פריסה לחמש שנים של החזר ההלוואה וסכום שיכול להגיע עד 24% מהמחזור השנתי של הכנסות העסק שלכם. בנוסף, עוד דבר מדהים, הוא שהטיפול בהלוואה שלכם יתבצע תוך 7 ימי עסקים בלבד.

לכן, אם חששתם לרגע שאתם נכנסים למסלול אינסופי ועד שתראו את הכסף יעבור הרבה זמן, אתם טועים. החדשות הטובות באמת היא שמדובר על הלוואות שניתנות ללא עמלות וללא תשלומים נוספים לבנק או למדינה. הריבית משתנה שכן בשנה הראשונה המדינה תשלם את הריבית ואילו מהשנה השנייה והילך הריבית תהיה ממוצעת של פריים +1.5%.

 

בדקו לרגע האם יש לכם כסף שלא ידעתם

יכול להיות שעכשיו אתם רואים את הכול שחור. לא ברור לכם איך העסק שלכם, שלפני משבר הקורונה שגשג כל כך, כעת לא יכול לתפקד. רגע לפני שאתם מנסים לקחת שלוש הלוואות במקביל, כדאי שתפנו גם אל הר הכסף, כי בהחלט יכול להיות שיש כספים אבודים שממתינים לכם.

אתם בטוחים שאתם אנשים מאוד מסודרים מבחינה כלכלית? כל השנים תמיד היו לכם רישומים מאוד מדויקים לגבי כל הכסף שיש לכם? אם כך, כדאי שתדעו שאולי גם במקרה שלכם יש לכם כספים שאתם פשוט לו יודעים על קיומם. למעשה, משרד האוצר מדבר על כך שיש יותר מעשרה מיליארד שקלים אבודים שנמצאים בחסכונות, קרנות פנסיה, קופות גמל ועוד.

קשה מאוד להגיע אל אותם כספים אבודים, כי אם אתם לא יודעים מה אתם מחפשים ואיפה, איך תגיעו אל היעד? כאן בדיוק נכנס לתמונה הר הכסף. זו יוזמה מאוד מבורכת של משרד האוצר אשר בעזרתה כל אזרח במדינה יוכל לברר תוך זמן קצר ביותר האם יש לו כסף אבוד. לגלות, בדיוק בזמן משבר הקורונה, שיש לכם כספים אבודים זה לפעמים מה שיכול להציל את המצב, אז למה אתם מחכים?

 

סגירת עסקה בלחיצת יד