מה העונש הצפוי להעלמת מס?

בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על לא מעט מקרים שבהם אנשים מוכרים יותר או פחות מעלימים מס ונתפסים על ידי פקחי רשות המיסים. מדובר בעבירה פלילית חמורה שעשויה להביא לעונשים כבדים. כדי שתוכלו לדעת שכדאי לכם להימנע מהעלמת מס, יצאנו לבדוק מהו העונש הצפוי במקרים אלו וחזרנו עם כל התשובות בנושא.

 

מה החוק קובע בנוגע להעלמת מס?

לפי החוק בישראל, יש לבצע חלוקה בין 2 סוגים של עבירות מס. הסוג הראשון נקרא עבירות מס טכניות. הכוונה לעבירות מס הכנסה קלות שלא נעשו על ידי אדם באופן מכוון כדי להתחמק ממס. הסוג השני נקרא עבירות מס הכנסה מהותיות. כאן מדובר בקטגוריה משמעותית יותר שעוסקת בהעלמות מס כבדות שצפויות להביא לעונשים חמורים כמו מאסר בפועל או מאסר על תנאי. 

 

מהו העונש הצפוי על העלמת מס?

כדי שנוכל להרחיב אודות עונש על העלמת מס אנחנו צריכים לעשות הפרדה בין שני סוגי העלמות המס שצוינו בפניכם קודם לכן:

 

  • העלמת מס קלה

העונש על העלמת מס קלה, כזו שנעשה בזדון עשויה להביא לעונש מאסר בפועל שצפוי להימשך כמה חודשים בודדים ועד שנה. מבירור שערכנו בנושא, גילינו כי תיקים מסוג זה נסגרים ברוב המקרים תוך תשלום קנס בגובה מסוים ולעיתים ניתן גם עונש מאסר על תנאי.

 

  • העלמת מס מהותית

אדם שביצע העלמת מס מסוג זה צפוי למצוא את עצמו מרצה מאסר בפועל או מאסר על תנאי. חשוב לציין כי הסיבה לחומרת הענישה נובעת בעקבות העובדה כי העלמת מס שכזו נתפסת בעיני מדינת ישראל לעבירה פלילית חמורה ביותר. חשוב מאוד להימנע מהעלמות מס כדי שלא תגיעו לעונשים אלו.

 

העלמתם מס ונתפסתם? מה עליכם לעשות כעת?

אם העלמתם מס ונתפסתם על ידי רשות המיסים, כדאי שתדעו שאתם צריכים לפנות בהקדם האפשרי אל עו"ד שבקיא בתחום המיסים. אין זה משנה אם נתפסתם על העלמת מס קלה או מהותית. בשני המקרים, אתם צריכים להיות בטוחים שיש לכם ליווי מקצועי ואדוק מטעם עורך דין שייצג אתכם בדיונים בבית המשפט ויאפשר לכם לקבל את העונש המינימלי ביותר, ככל שניתן. 

 

חשוב שתבחרו בעורך דין מומלץ

שימו לב שאתם בוחרים בעורך דין מיסים מומלץ להליך זה. אם אינכם יודעים כיצד למצוא עורך דין שכזה, אנו נשמח להציע לכם כמה אפשרויות שיגרמו לכם להיות בטוחים שבחרתם נכון. להלן האפשרויות הללו:

  • תפרסמו פוסט בקבוצת פייסבוק ייעודית לעורכי דין ותבקשו המלצה על עורך דין מיסים
  • תשאלו חברים, מכרים, קרובי משפחה או קולגות אם יש להם המלצה לעורך דין 
  • תפנו אל עורכי דין ותשאלו אותם אם יש להם קולגה מומלץ

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שסייע לכם להבין מה העונש הצפוי להעלמת מס וכיצד עליכם לפעול אם העלמתם מס.

שופט ופטיש