פטור ממס הכנסה – התהליך כולו

פטור ממס הכנסה יכול להיות שווה לכם הרבה כסף. יחד עם זאת, לא הרבה אנשים מודעים לזכאות שלהם להוציא פטור ממס הכנסה ובמה כרוך תהליך הוצאת הפטור. אז אם גם אתם נמנים על אנשים אלו, המאמר הבא נכתב בדיוק עבורכם

 

הוצאת פטור ממס הכנסה

בין חובות תשלומי המס המוכרים לכולנו, נמצאת חובת תשלום מס הכנסה, בה מחויב למעשה כל אזרח ישראלי שעבר את גיל 18 ובעל רמת הכנסה מסוימת. צמד המילים 'מס הכנסה' מעורר אצל רבים מאיתנו רתיעה מסוימת ויחד עם זאת, ישנם מקרים בהם כדאי ומומלץ לגלות יוזמה ולדרוש את המגיע לנו ממס הכנסה ובמיוחד כשמדובר בהוצאת פטור ממס הכנסה.

החוק במדינת ישראל קובע כי, במקרים בהם אדם נפגע כתוצאה מתאונה, פציעה או מחלה כלשהיא, באופן המזכה אותו באחוזי נכות רפואית העולים על 90% ולפרק זמן של מעל חצי שנה, הרי שהוא יהיה זכאי להוציא פטור מתשלומי מס הכנסה.

 

איך ניתן לדעת אם מגיע לי פטור ממס הכנסה?

כאמור, אחוזי נכות רפואית גבוהים מהווים אינדיקציה די ברורה לזכאותכם לקבל פטור ממס הכנסה ויחד עם זאת, היות ותהליך הוצאת פטור ממס הכנסה הוא תהליך בירוקרטי, היכול להיות ממושך ומתיש, מומלץ לוודא את זכאותכם מראש, עם חברה מקצועית ומנוסה.

 

מהם שלבי תהליך הוצאת פטור ממס הכנסה?

פנייה לחברה מקצועית

חברה מקצועית ומנוסה תוכל לבחון היטב את פרטי המקרה שלכם ולהעריך היטב את סיכויי הצלחת התהליך.

 

גיבוש התיק הרפואי והגשת המסמכים

בשלב זה, יש לרכז את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ולהיערך היטב לקראת הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי.

 

זימון לוועדה הרפואית

לאחר הגשת המסמכים הרלוונטיים, תקבלו זימון לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, שתקבע את שיעור אחוזי הנכות הרפואית.

 

איך בוחרים חברה מקצועית ומנוסה בתחום?

על מנת להבטיח לעצמכם ראש שקט ולוודא כי תקבלו שירותי ייעוץ וליווי מקיפים ומקצועיים, חשוב לוודא כי מדובר בחברה בעלת ניסיון של מספר שנים בתחום, בעל אחוזי הצלחה גבוהים והמלצות רבות של לקוחות מרוצים אחרים.

 

לסיכום

תהליך הוצאת פטור ממס הכנסה הוא תהליך בירוקרטי, הכולל 3 שלבים עיקריים: פנייה לחברה מקצועית שתעריך את סיכויי הצלחת התהליך; גיבוש התיק הרפואי והגשת מסמכי הבקשה; וקבלת זימון לוועדה רפואית של ביטוח לאומי. בכדי לצלוח היטב את התהליך, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום, בעלת המלצות ואחוזי הצלחה גבוהים.

פטור ממס הכנסה
פטור ממס הכנסה