החוקים החלים על חברות התרופות

בעולם בו מתקיימת התנהלות תקינה, יש גם חוקים. חוקים אלו נועדו להציב גבולות. אסור לעבור את הכביש באור אדום – הצבת גבול. אסור למכור משקאות אלכוהוליים בקיוסקים, ברים ומסעדות – הצבת גבול. כך גם יש חוקים על תאגידים וחברות. בואו נדבר על החוקים החלים על חברות התרופות.

למה חוקים?

הרי כל אחד יכול לקחת כמה חומרים, לערבב אותם ביחד, ולקרוא להם תרופה. מבלי להכניס לכם רעיונות לראש, כן? אבל מים, מלח, צבע מאכל, אבקת אקמול וטיפה של אופטלגין – לא יוצרים תרופה, ובוודאי שהיא אסורה לשימוש ולשיווק. בנוסף, גם אם אתם לא מדענים שהוסמכו על ידי עצמם, אלא עובדים מוסמכים בחברות התרופות – יש דברים שצריך לשים לב אליהם, כמו כמויות של חומרים, שילובים אסורים או מותרים, ועוד. בשל כך, חובה שיהיו חוקים החלים על חברות התרופות.

מה עלול לקרות לי אם אטול תרופה שנרקחה שלא כחוק?

ישנם עשרות סיפורים, מהארץ ומהעולם, על תרופות לא חוקיות שלא עמדו בתקני הבטיחות של משרד הבריאות, שגרמו תופעות רבות לוואי רבות וחמורות לנוטלים אותן, ביניהם נשים בהריון, תינוקות ועוד. התקנים של היום מחמירים הרבה יותר, והפיקוח על חברות התרופות מתקיים לפי החוקים החלים על חברות התרופות.

תרופות

החוקים החלים על חברות התרופות

קיים מגוון גדול של חוקים החלים על חברות התרופות, ביניהם ניתן למצוא חוקים המנסים להבטיח את איכות התרופות. חברות התרופות, למשל, מחוייבות לפרסם מידע רלוונטי, אמיתי ומדוקדק אודות התרופות, מידע שכמובן יש לו ביסוס מדעי. חוק נוסף הוא למשל שאסור לחברות התרופות לערוך השוואות בין התרופות שלהן לתרופות של המתחרים, כשהתרופות עונות על אותו הצורך.

עוד חוק מעניין הוא שלחברות התרופות אין אפשרות להשתמש במילה "טיפול" או מילים דומות כאשר הן מפרסמות את התרופה דרך פרסום חוצות או על גבי אוטובוסים, לדוגמה.

כמובן שקיימים חוקים נוספים עליהם חברות התרופות צריכות להקפיד. תוכלו בלחיצה להגיע לאתר https://www.tevaonline.co.il, לקרוא ולהרחיב את ידיעותיכם.

לסיכום, בעולם בו הזמינות של החומרים היא כל כך גבוהה, והמידע אודות כל מה נושא אותו אנחנו רוצים לדעת נגיש לנו בצורה כל כך קלה, חשוב והכרחי שיהיו חוקים החלים על חברות התרופות. החוקים החלים על חברות התרופות, וחוקים בכלל, מאפשרים התנהלות תקינה בחיים, ומקנה לכולנו את המחשבה והידיעה שאנחנו מוגנים, ושיש מי ומה ששומר עלינו.

עולם ללא חוקים בכלל, ובחברות התרופות בפרט, היה יוצר פרצות שקשה מאוד היה לעקוב אחריהן, ובמקרים קיצוניים אחרים – אף להשפיע על החיים של כולנו לרעה ולגרום נזקים בלתי הפיכים. זאת בעיקר בעולם התרופות, שהן למעשה נוזלים או קפסולות אותם אנחנו נוטלים למען הבריאות שלנו.

למאמר נוסף בנושא – ההתמודדות עם רשלנות רפואית בעידן המודרני לחצו כאן.