רשלנות רפואית בטיפולי שיניים – מהן העילות לתביעה?

רשלנות רפואית הינה תביעה כנגד מטפל אשר ביצע את עבודתו בצורה רשלנית וגרם למטופל לנזק. במקרה של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים, הרשלנות יכולה להתבצע במהלך עקירת שן, טיפול חניכיים, ניקוי והלבנת השיניים ועוד. 

במידה וחוויתם רשלנות רפואית בטיפולי שיניים חשוב לדעת מהן העילות לתביעת רשלנות רפואית. במאמר המובא לפניכם, נפרט על אותן עילות וכן מידע חשוב נוסף.

מידע חשוב על רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

על מנת לדון בעילות לתביעת רשלנות שיניים חשוב קודם כל לציין מספר דגשים שיש לדעת:

  • טיפול שיניים יכול לגרום לנזקים קלים, קשים ואף חמורים מאוד למטפל. ועם זאת, יש לבדוק האם אותו נזק נגרם בשל פעולה רשלנית או בשל סיכון אשר קיים בטיפול ואכן התרחש.
  • במידה ולדעתכם נפגעתם מרשלנות רפואית בזמן טיפול שיניים, כמעט תמיד ישנה אפשרות להליך מקצועי ומשפטי, אשר יבחן את הטענה ויקבע האם מגיע לכם פיצוי.
  • על מנת לבחון את הטענה, המידע מועבר למומחה בתחום טיפול השיניים. אותו מומחה בוחן לעומק את המקרה ומכיע האם מדובר בסיכון מוכר בטיפול או האם אכן מדובר ברשלנות רפואית.
  • במידה והמומחה מגיע להחלטה כי יש מקום לרשלנות רפואית, עליכם לפנות לעורך דין ולהגיש תביעה בגין הנזק אשר נקבע לכם.

רשלנות רפואית

עילות לתביעת רשלנות רפואית

ישנן עילות רבות לתביעת רשלנות רפואית בטיפולי שיניים. להלן מספר מקרים נפוצים ומובהקים לכך שאכן יש לכם עילה לתביעה:

זריקת הרדמה אשר במהלכה או כתוצאה ממנה נגרמה רשלנות רפואית

לזריקת הרדמה בעת טיפול שיניים יש סיכונים אפשריים לגרימת נזק. על חובת המטפל לקבל החלטה נכונה על המינון הדרוש ולוודא אין המטופל סובל מרגישות לחומר הזריקה.  כתוצאה מרשלנות רפואית בעת זריקת הרדמה, המטופל יכול להבחין בשיתוק באזורים שונים בפה, לפגיעה באזורים כלשהם בפנים, ואף במקרים חמורים יותר לפגיעה בלב ולמוות.

חוב כספי של המטופל אשר מוביל לפגיעה בהליך טיפול השיניים

לרופא השיניים וכן למראת השיניים יש חובת נאמנות אשר דורשת מהם להעניק טיפול למטופל אשר לקח כבר סדרת טיפולים במרפאתם, וכעת, איננו יכול להמשיך בשל מצבו הכלכלי. על כן, במידה ומרפאה מפרה את חובת הנמאנות ולא מסייעת למטופל בשיקום הפה, בסתימה, בעיקר וכדומה בשל אותו חוב כלכלי, מותר למטופל להגיש תפיעה בשל הפרת חובת נאמנות, ואולי גם בשל רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית במהלך טיפול שורש

במידה וטיפול שורש גם לנזק במטופל זוהי עילה לרשלנות רפואית. בנוסף, במידה ונוכחתם לדעת שבמקום טיפול שורש, רופא השיניים .שלכם טען כי יש לבצע עקירה וביצע אותה – זוהי גם כן עילה לרשלנות רפואית

עילות נוספות לתביעה יכולות להתרחש בעת טיפול עקירת שן, טיפול הלבנת שיניים ועוד. יש להתייעץ עם עו"ד רשלנות רפואית מומחה באתר: https://aa-lawyers.co.il.