התמודדות מול הוצאה לפועל: עם עורך דין או לבד

פתיחת תיק כנגדכם בהוצאה לפועל היא עניין לא נעים ואף מלחיץ במיוחד.

אך האם כדי להגיע להסדר, לפריסת תשלומים או לערער על התיק וגובה החוב יש צורך בעורך דין? על כך ננסה לענות במאמר הבא תוך שנפרט לגבי חשיבות הייצוג המשפטי בהליכי הוצל"פ ומהי המשמעות של הייצוג המשפטי או הפעילות העצמאית.

 

הייצוג המשפטי נחוץ במיוחד

כל לשכות ההוצאה לפועל בישראל פועלות בהתאם לחוקי ההוצאה לפועל ומנהלות הליכי גבייה כנגד בעלי חובות שנפתחו להם תיקים. לכן נציין כבר עכשיו, שהדרך הבטוחה והנכונה ביותר לפעול במצבים אלו תהיה באמצעות עורך דין הוצאה לפועל שיש לו ידע, ניסיון והצלחות מתאימות.

אמנם החייבים תמיד יכולים ורשאים לייצג את עצמם מול הוצאה לפועל, אך הנתונים בשטח מראים כי כאשר מתקיים ייצוג משפטי ראוי, הליכי הגבייה מסתיימים באופן קל ונוח בהרבה. ועם זאת, לא תמיד יכול אדם שחייב כספים לשלם סכום יקר על ייצוג משפטי.

 

מדוע מומלץ לשכור עו"ד?

אנשים שיבחרו להיות מיוצגים כנגד הוצאה לפועל יוכלו להתמודד באופן מקצועי ומשפטי מול נושים, גופים מעקלים והגבלות שמאפיינות את הליכי הגבייה בהוצל"פ. עורך הדין יכול לשלוח בקשות עיכוב הליכים ולהגיע לפשרות, ליצור הסדרי נושים, איחוד תיקים וגם לפנות אם צריך להליכי חדלות פירעון.

מאחר וכל מקרה לגופו, עורך הדין יוכל להמליץ לאותו אדם כיצד לפעול וללוות אותו לאורך הדרך, על מנת להטיב עמו באופן אישי ולחסוך בירוקרטיה, התעסקות ובסופו של דבר גם כסף והימנעות מהגבלות וסנקציות קשות מאוד.

 

מה קורה אם מתמודדים לבד?

היתרון המרכזי שבהתמודדות עצמאית מול הוצאה לפועל הוא חיסכון בכספים שהיו אמורים להיות משולמים לעורך הדין. ועם זאת, ההתנהלות האישית מול הוצל"פ מחייבת בהתעסקות בירוקרטית, מילוי טפסים, הגשת בקשות, טלפונים ויוזמות אישיות לטיפול בחוב ובהליכי הגבייה שצריך לקחת בחשבון.

לשכות ההוצאה לפועל מקבלות קהל עצמאי שאיננו פועל מול עורכי דין ואינן פוסלות חייבים על סמך חוסר הייצוג המשפטי שלהם. הן מעניקות את אותן האפשרויות ואת אותם המשאבים הן לציבור החייבים והן לעורכי הדין, כך שלא נוצרים פערים בין עורכי הדין לחייבים עצמם ברמת הטיפול בתיקים.

 

מעדיפים לבד? קבלו ייעוץ והכוונה מקדימים

הוצאה לפועל היא גוף שמורגל בעבודה נוקשה וסיזיפית מול חייבים ועל כן איננו מספק יחס מיוחד לאדם שיתמודד עם ההליך לבדו. שירותי עורך דין המתמחה בדיני ההוצאה לפועל יבטיחו הגעה איכותית ואף מהירה יותר למיצוי ההליכים והגעה להסדרים מקלים יותר, תוך שמוסרות הגבלות שונות בענייניו של החייב.

מסיבות אלו מומלץ לכל הפחות להתייעץ טרם ההתקשרות עם הוצאה לפועל ולקבל הכוונה מדויקת בנוגע למצבכם האישי והדרך לפעול על מנת לסיים את ההליך במהירות. נפתח כנגדכם תיק בהוצאה לפועל? הוטל עליכם עיקול? קיבלתם התראה? היכנסו לכתובת https://www.yml-law.co.il, קראו עוד על דרכי ההתמודדות עם הוצאה לפועל וצרו קשר עם המשרד לפגישת ייעוץ בלתי מחייבת.

 

חוב כספי