כיצד בוחרים עורך דין להוצאה לפועל?

התמודדות עם הוצאה לפועל היא במקרה הטוב מתסכלת ובמקרה הרע הרסנית. כאשר אדם מגיע למצב בו הוא נקלע לחובות שאינו יכול לעמוד בתשלומם, קבלת מכתב מהוצאה לפועל מובילה בהכרח להטלת סנקציות קשות שפוגעות בשגרת יומו של החייב. התמודדות עם רשות אכיפה עוצמתית כל כך היא לא פשוטה, ולכן מומלץ קודם כל להיעזר בעורך דין הוצאה לפועל. אך איך בוחרים את הנכון ביותר?

 

מאזן כוחות משובש

האזרח הפשוט במדינת ישראל יודע שהאפשרויות הכלכליות העומדות בפניו מוגבלות, ולעיתים הוא לוקח החלטות שמביאות אותו למצבי קיצון של לקיחת הלוואות, משכנתא חוץ בנקאית או תשלומים אחרים. רבים מגיעים למצב בו הם לא מסוגלים לעמוד בהתחייבויותיהם הכלכליות, ואז נכנסת לתמונה ההוצאה לפועל, שלאחר שליחת המכתב בגין פתיחת התיק מתחילה בהליך אכיפת גביית החובות.

היא מבצעת זאת לרוב דרך עיקולי נכסים וחשבונות, וממשיכה למגבלות נוספות כמו שלילת רישיון נהיגה ועיכוב יציאה מהארץ. לאזרח הקטן אין שום סיכוי מול רשות גבייה חזקה כזו, ומכאן הצורך בשירותיו של עורך דין הוצאה לפועל מנוסה ומקצועי, שניתן למצוא למשל אצל משרד עורכי דין קארין ישראל.

 

קרבה גיאוגרפית

אחד הקריטריונים החשובים ביותר כאשר ניגשים לבחור עורך דין הוצאה לפועל שיטפל בענייניו של הלקוח, הוא המיקום של המשרד. במיוחד כאשר מדובר בענייני הוצאה לפועל שאינם סובלים דיחוי ודורשים טיפול מידי, חשוב למצוא משרד עורכי דין שיהיה זמין לצרכיו של הלקוח ויידע לענות עליהם במהירות.

סיבה נוספת לחשיבותה של הקרבה הגיאוגרפית היא קרבתו של משרד עורכי הדין ללשכת ההוצאה לפועל המקומית, על מנת לאפשר הגשת מסמכים וטפסים במהירות וללא כל עיכוב.

 

יחס אישי ואמפתיה

אם נודה על האמת, כל אדם העומד להתמודד מול הוצאה לפועל נמצא במצב מורכב בחייו, כאשר הקשיים הכלכליים והצטברות החובות מעיבות על שגרת יומו ופוגעות באיכות החיים של המשפחה כולה. במקום נמוך כל כך בחיים, חשוב למצוא עורך דין הוצאה לפועל עם יכולת אמפתיה והזדהות למצב הרגיש.

יש להתאים לכל אדם כזה את תהליך השיקום הכלכלי הנכון לו ואת דרכי ההתמודדות התואמות לכל מקרה לגופו, ולכן בחירה במשרד קטן ואינטימי על פני משרד גדול ומנוכר, עשויה לעשות את ההבדל.

 

ניסיון שווה המון

חשוב לבחור עורך דין המתמחה בתחום ההוצאה לפועל, ולא להסתפק בעורך דין שאינו בקיא בתחום ברמה הטובה ביותר. כשם שאנו הולכים לרופא מומחה הרלוונטי למצבנו הרפואי ולא לכל רופא אחר, כך גם אין הדבר אומר שכל עורך דין יכול לתת את המענה הטוב ביותר.

 

התייעצות עם לקוחות עבר

דרך נוספת לבחור עורך דין הוצאה לפועל היא התבססות על הצלחות העבר שלו. שיחה קצרה עם לקוחות שכבר עמדו בנעליו של האדם המבקש למצוא עורך דין, תסייע לעשות את הבחירה הנכונה ביותר.

עורך דין להוצאה לפועל