כל מה שתצטרכו לדעת לפני הגשת תביעה נגד ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי הינו מוסד ישראלי וותיק ומשמעותי, אשר מבטח את כלל האזרחים במשק מפני פגיעות שונות. כמאמר הזמריר הידוע: "ביטוח לאומי לצידך, ברגעים החשובים של החיים". אולם כדי שהביטוח הלאומי אכן יהיה לצידנו ויעניק לנו את הפיצויים המגיעים לנו, יש לעבוד נכון ובאופן מקצועי. להלן נכיר את הכללים החשובים שיש לדעת לפני הגשת תביעה לביטוח הלאומי.

ייצוג משפטי מקצועי

ייצוג משפטי מקצועי

הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת לפני הגשת תביעה לביטוח הלאומי, הוא שתביעות בהן התובע מיוצג על ידי עורך דין – מצליחות יותר. עורך דין המתמחה בתחום הפיצויים ובתביעות ביטוח לאומי יודע כיצד פועלת המערכת, אילו ראיות מזכות בקצבאות ובפיצויים ואילו ראיות והכוחות לא יסייעו לתביעה, ועוד. מכיוון שכך, עורך דין מיומן ומקצועי ישפר לאין ערוך את סיכויי הקבלה של התביעה שלכם.

במקום שתחפשו ייצוג משפטי מ-0, אנו כאן כדי להמליץ לכם על שירותיו של אלעד רייך עורך דין המתמחה בתביעות הפיצויים. עו"ד רייך עוסק שנים רבות בתביעות ביטוח לאומי. ייצוג על ידו בפני הביטוח הלאומי, ישפר במידה ניכרת את סיכויי הצלחת התביעה שלכם.

 

תשתית עובדתית מוצקה

לפני הגשת תביעה לביטוח הלאומי, יש לבסס תשתית עובדתית מוצקה לתביעה שלכם. תביעות ביטוח לאומי מוגשות בגין פגיעות שחוויתם, על סמך החוק. חוק הביטוח הלאומי והתקנות שהותקנו מכוח החוק, מגדירות שלל מצבים בהם המבוטח יהיה זכאי לפיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. לעיתים, הפיצוי יהיה חד פעמי. פעמים אחרות, הפיצוי יהיה תקופתי או קבוע.

כדי שהביטוח הלאומי ייעתר לתביעה ואכן יעביר את כספי הפיצויים, יש להוכיח כי התובע עומד בכל התנאים שנקבעו בחוק ובתקנות. לשם כך, עליו, כאמור, לבסס תשתית עובדתית מוצקה ומשכנעת. ללא תשתית עובדתית שכזו, התביעה לא תתקבל והתובע לא יקבל את כספי הפיצויים.

התשתית העובדתית צריכה לעסוק, בעיקר, במצבו הרפואי של הנפגע ובכושר ההשתכרות שלו. מכיוון שכך, אספו כל מידע רלוונטי באשר למצבכם הרפואי, לפני הפגיעה ובעקבותיה. כמו כן, דווחו על מלוא הכנסותיכם, כך שבעת הצורך תהיה לכם התשתית העובדתית הרצויה להוכחת כושר ההשתכרות שלכם, שנפגע.

 

 

הכנה לקראת הוועדות הרפואיות

הליכי קביעת דרגת נכות, כוללים עמידה בפני וועדה רפואית. זאת, למעט מקים חריגים בהם דרגת הנכות תיקבע גם ללא נוכחות התובע. חשוב מאוד להתכונן כמו שצריך לוועדה, לדעת מה להשיב לשאלותיה וכיצד להציג באופן נכון את המצב שלכם. הגעה לוועדה הרפואית ללא הכנה מוקדמת, תפגע מאוד בסיכויי ההצלחה של התביעה שלכם. הגיעו לוועדה הרפואית מוכנים ומיוצגים על ידי עורך דין.

 

לסיכום

לסיכום, לפני הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי, חשוב שתמצאו עורך דין מקצועי ומנוסה בתביעות ביטוח לאומי, אשר ייצג אתכם בהליך. כמו כן, הכינו תשתית עובדתית מוצקה והתכוננו לוועדות הרפואיות. כך, סיכויי הצלחת התביעה ישתפרו באופן ניכר.

תשתית עובדתית מוצקה