מה תפקידו של עו"ד מקרקעין בעת קניית דירה?

עומדים לקנות דירה? קניית דירה היא לא פעולה פשוטה ומיידית כמו קנייה של מוצרים שונים או חפצים למיניהם. אנשים רבים שמתכננים לקנות דירה יודעים שאחד הדברים המומלצים ביותר כיום הוא קודם כל לפנות אל עורך דין שיוכל לסייע להם בפעולות השונות שיש לבצע, שיוכל לתת עצות נכונות ולעשות בדיקות שונות עבורם. אבל מה באמת התפקיד של עורך דין זה? במאמר הבא נסביר בפירוט מה הוא עושה.

 

עורך דין מקרקעין

עולם המשפט נחשב לעולם מגוון, המציע לעובדים בו תחומים שונים שניתן להתמחות בהם. אחד מהתחומים הללו הוא תחום המקרקעין. אנחנו שומעים את המונח הזה הרבה בהקשר של רכישת דירות, וזה מכיוון שדירות נחשבות לנכס מקרקעין – נכס ללא היתכנות של ניוד בצורה מעשית. עו"ד מקרקעין הוא עו"ד המתמחה בתחום הזה ובקיא בחוקים השונים שקשורים לתחום.

גם תחום המקרקעין עצמו מגוון יחסית. אנשים יכולים למצוא את עצמם זקוקים לעורך דין לא רק ברכישת דירה, אלא גם במכירת דירה, ברכישת קרקע, בהשקעת נדל"ן, בחתימה על חוזי שכירות ועוד. עורך דין מקרקעין מבצע מספר פעולות חשובות בעת קניית דירה, פעולות שיכולות להיות שוות לא מעט כסף עבור הלקוח.

 

סיוע בהיבט המיסוי

כשרוכשים דירה יש שני סוגי מס שצריך לשלם – מע"מ ומס רכישה. מע"מ מוכר לכולנו כמס שמגדיל את המחיר של מוצרים שונים, פריטים שונים או שירותים שונים שאנחנו מעוניינים לרכוש. מע"מ על דירה הופך את המחיר שלה ליקר יותר. גם מס רכישה – מה שצריך לשלם בעבור פעולת הרכישה של הדירה במקרים מסוימים, מגדיל את העלויות. עורך דין מקרקעין יוכל לסייע לכם בתכנון המס. הוא יברר את הזכאות שלכם לפטור או הנחה.

 

בירור מצב הדירה בטאבו

רכישת דירה היא צעד משמעותי כחלק מהחיים הבוגרים שלנו, עם בן או בת זוג, עם משפחה וגם כיחידים. החשש העיקרי ברכישת דירה הוא מבעיות לא צפויות שעלולות לצוץ. לכן, עורך הדין יוכל לבדוק עבורכם את מצב הדירה בטאבו. הבדיקה הזאת חשובה, מכיוון שבבדיקה זו ניתן לראות אם הדירה אכן רשומה על שמו של המוכר.

 

ניהול מו"מ וסיוע בחוזה

עומדים לחתום על חוזה כחלק מרכישת הדירה? חוזה עשוי להיראות לנו לפעמים כדבר פשוט, שיש רק לעיין בו ולראות שכל התנאים מתאימים לנו. למרות זאת, חוזה הוא מסמך משפטי ולאדם הפשוט אין לרוב את הבקיאות המשפטית הדרושה לצורך הבנת הניסוחים השונים בחוזים. עורך דין מקרקעין יוכל לברר שבחוזה אין בעיות כלשהן או פרצות שונות, ובמידת הצורך לנהל עבורנו מו"מ לשינוי החוזה.

 

בדיקת התחייבויות

עורך הדין יברר שאין התחייבויות שונות על הדירה. למשל, אם קיימת הערה בטאבו על הדירה, לא ניתן יהיה לרכוש אותה עד שתוסר אותה הערה על ידי מי שפתח את אותה בעבר, גם אם המוכר ירצה למכור את הדירה.

עורך דין מקרקעין