במה מתמחה עורך דין לענייני עבודה?

עורכי דין לענייני עבודה עוסקים באחד מהתחומים המהותיים ביותר למרבית האוכלוסייה – עבודה. דיני עבודה, זכויותיהם של עובדים ומעסיקים, חובותיהם, חוזי עבודה, פיטורים, יחסי עובד מעביד – כל אלו ועוד הם תחומי ההתמחות המרכזיים של עורך דין לענייני עבודה בהיבט המשפטי.

 

מה הם למעשה דיני עבודה?

כאמור, העיסוק המרכזי של עורך דין לענייני עבודה נסוב סביב דיני עבודה. מטרתם המרכזית של  דיני העבודה היא להגדיר ולאגד את הזכויות והחובות של העובדים והמעסיקים. ישנם סוגים רבים של דיני עבודה אשר חולשים על תחומים מגוונים: ימים מחלה וחופשה, הסכמי עבודה, הסכמים קיבוציים, סכסוכי עבודה, יחסי עובד מעביד, זכויות סוציאליות, יציאה לפנסיה, כל אלו ועוד מואגדים תחת חוקים שמטרתם ליצור מסגרת חוקית ברורה ומוגדרת.

מדובר בתחום רחב וסבוך, לכן במידה ונקלעתם בו אתם רוצים לממש את זכויותיכם על פי החוק, מומלץ להיוועץ בעורך דין לענייני עבודה.

 

באילו תחומים בעיקר עוסקים עורכי דין לענייני עבודה?

ובכן, ענייני עבודה הם רבים ומגוונים על כן עורכי הדין אשר מתמחים בתחום מתמחים בתחומים רבים, לדוגמה בהקשר של זכויות עובדים: דמי מחלה, דמי הבראה, זכויות קבלן\עצמאי, חופשות שנתיות, שעות נוספות, שעות מנוחה, זכויות עובדות בהריון, הלנת שכר, זכויות בני נוער עובדים, פיטורים שלא כחוק, שימוע לפני פיטורים, חילופי מעסיקים, הודעה מוקדמת, כל אלו ועוד הן דוגמאות לזכויות עובדים אשר עורך דין לענייני עבודה מתמחה בהם.

בנוסף, ישנם גם דוגמות לתחומים הנוגעים לזכויותיהם של המעסיקים: הפרת חוזה, הכרזה על שביתה שלא כחוק, יחסי עובד מעביד, כל אלו ועוד גם הם תחומים בהם עוסק עורך דין לענייני עבודה.

 

מדוע חשוב לפנות לעורך דין לענייני עבודה?

כפי שניתן להסיק, ענייני עבודה הם רחבים וסבוכים. במידה ונקלעתם לסיטואציה בה זכויותיכם לא ברורות לכם בהקשר של ענייני עבודה – מומלץ לפנות לעורך דין מהתחום. בהיבט החוקי ושל הבנת החוק לעומקו, רק עורך דין לענייני עובדה ידע לתת מענה מקצועי והולם סוגיות בתחום זה.

בנוסף, עורך דין המתמחה בענייני עבודה ידע איזה חוק רלוונטי ובאיזה הקשר למצב נתון בתחום ענייני העבודה. במקרים של סכסוכים בין עובדים ולמעסיקים, עורך דין לענייני עבודה ידע במקרים רבים לגשר בין הצדדים וזאת באמצעות הידע הרחב שהוא אוחז ובהבנה של האלטרנטיביות המשפטיות השונות.

 

האם ניתן להסתדר לבד?

ובכן, ישנם מקרים בהם הצדדים המעורבים בסכסוך עבודה כזה או אחר יכולים להגיע לפתרון בינם לבין עצמם גם בלי ייעוץ של עורך דין לענייני עבודה. מנגד, ישנם מקרים בהם אחד מהצדדים מגיע למסקנה שיש בידו מספיק ידע בדיני עבודה כדי לפתור בעיות משפטיות ולבסוף הוא מתבדה. במידה והחלטתם לפנות לעורכי דין לענייני עבודה, תוודאו שמדובר באנשי מקצוע איכותיים וראויים בעלי הצלחות מוכחות בשטח.

עורכי דין לעבודה מתמחים ב