המדריך המשפטי השלם לקבלן שיפוצים

אנשי מקצוע רבים לא מודעים לזכויות והחובות שלהם בכל מה שנוגע לתחום המשפטי. כשעוסקים במקצוע כמו קבלן שיפוצים ידיעת החוק היא חשובה פי כמה וכמה, היות ומדובר כאן בבנייה של בתים, משרדים וחללים בהם שוהים בני אדם במשך שעות רבות מהיום, ואם חלילה מתרחשות תקלות – כדאי מאוד לדעת מי אחראי למה. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן עם המאמר המדריך המשפטי השלם לקבלן שיפוצים.

 

למה חשובה ידיעת החוק?

כחלק מהמדריך המשפטי השלם לקבלן שיפוצים אנחנו מרגישים צורך לפתוח את המאמר עם החלק הכי חשוב שלו – למה בכלל חשובה ידיעת החוק?

אז כשמדברים על קבלן שיפוצים מדברים על קבלנים מכל קשת הבנייה – קבלני איטום גגות, קבלני אינסטלציה ועוד. קבלן שיפוצים הוא בעל תפקיד חשוב ביותר – לבנות, להרוס ולשפץ מרחבים וחללים שבדרך כלל נמצאים בהם אנשים לאורך שעות.

בין אם זה משרד ובין אם זה בית, תקלות עלולות לקרות בכל מקום, ואתם אתם קבלני שיפוצים מקצועיים אתם אמורים לבצע את העבודה שלכם ביסודיות ובמקצועיות ומבלי רשלנויות כאלו ואחרות.

 

כובע של קבלן

 

המדריך המשפטי השלם לקבלן שיפוצים

במידה וביצעתם את עבודתכם כהלכה, ובכל אופן קרו תקלות מצערות אחרי שסיימתם את העבודה, תקלות כמו קריסה, נזילות ועוד – כדאי לדעת מתי החוק לצידכם ומתי הוא לרעתכם. בכל מקרה אנחנו מציעים להחזיק פוליסות ביטוח רחבות שבמידת הצורך תהיו מוגנים מפני תביעה כספית ושיהיה מי שיגן עליכם ויכסה עבור ההוצאות.

כמו כן, אנחנו ממליצים על ייעוץ משפטי גורף לאורך כל שנות העיסוק שלכם במקצוע, כך תוכלו לדעת מה לעשות בכל מקרה – כללי או ספציפי ככל שיהיה.

 

דברים שחשוב לדעת

כחלק מהמדריך המשפטי השלם לקבלן שיפוצים כדאי לדעת שממש לפני שנה, בדצמבר 2018, אושר חוק אחריות לעבודה בשיפוצים שמנחה כל קבלן שיפוצים להעניק שנה של אחריות על עבודה שבוצעה אצל לקוח מסויים בהיקף של 20 אלף ש"ח ומעלה. במהלך השנה הזו מתחייב הקבלן לבצע תיקונים במסגרת התשלום שקיבל עבור העבודה ובתוך זמן קצר ככל האפשר.

בנוסף, בכל מה שקשור בשעות עבודה כדאי לדעת שרעש השיפוצים שנגרם בעקבות פירוק של אסלות, מטבח, מקלחות ושבירת קירות מותר בין השעות 7 בבוקר ל-20 בערב בלבד ביום חול. מכונות וציוד בניה מותר להפעיל אך ורק בין 7 בבוקר ועד 19 בערב, ובימי שישי יש להפסיק כל עבודת שיפוץ שהיא עד השעה 17:00.

חשוב גם לדעת שבחלק מהרשויות אין להרעיש בין השעות 14-16. הדבר אמנם לא מעוגן בחוקי המדינה, אך כדאי לבדוק זאת מול הרשויות הספציפיות מולן אתם עובדים.

 

האם אני חשוף לתביעות?

במידה ותעברו על החוקים בתור קבלני שיפוצים אתם אכן עלולים להיות חשופים לתביעות. כדי להימנע ממצב כזה כדאי לקרוא את המדריך המשפטי השלם לקבלן שיפוצים וגם לקבל ייעוץ משפטי בנושא.