תאונות בדרך ובחזרה מהעבודה – מה חשוב לדעת

תאונות בדרך ובחזרה מהעבודה, מוגדרות על ידי החוק כתאונות עבודה, גם אם העובד נהג ברכב, רכב על אופניים או הלך ברגל.

קיימים מקרים נוספים, המוגדרים כתאונה בדרך לעבודה, לדוגמה: במקרה והעבודה עצמה כרוכה בנהיגה, למשל שליח או נהג משאית, או מורה לנהיגה

למרות שהוא עצמו אינו נוהג ברכב, ובנוסף גם נסיעה במונית לצורך פגישה במסגרת העבודה.

כלומר, כול תאונה שקרתה במסגרת זמני העבודה –  נחשבת לתאונת עבודה.

 

סטיות מהדרך המקובלת

במקרה ובדרך לעבודה, היו סטיות שונות מהדרך המקובלת, כלומר הדרך הרגילה בה בדרך כלל מגיע העובד לעבודתו, חלק מסטיות אלו נחשבות חוקיות על פי החוק וחלק לא ייחשבו לחוקיות, במקרה וקרתה בהן תאונה. לדוגמה:

עשיית פעולה מסוימת עבור המעסיק

סעיף זה כולל מקרים בהם מתבקש העובד, לעשות פעולה מסוימת עבור המעסיק, שלא במרחב הפיזי של מקום העבודה. במקרה והתאונה קרתה בדרך למילוי פעולה זו או בחזרה ממנה, היא נחשבת לתאונת עבודה.

 

הורדת הילדים בגן

החוק מקבל תאונה שקרתה, עקב סטייה מהדרך המקובלת לעבודה, במקרה של הקפצת הילדים לגן – כתאונת עבודה.

 

מצוות הבוקר

הכוונה פה היא לתפילת בוקר בלבד, שסטייה לצורך קיומה מוכרת במקרה של תאונה, כתאונת עבודה.

 

תביעת הביטוח הלאומי

במקרה של תאונת עם רכב, ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי, לקבלת החזר על הוצאות רפואיות שהיו לעובד, מעבר לטיפול הראשוני הניתן בחינם. במקרה והפגיעה בה נפגע העובד בתאונת העבודה, גרמה לו לנכות מסוימת המקשה עליו לתפקד רגיל, הוא זכאי לתבוע את הביטוח הלאומי, על מנת לקבל הכרה בנכותו. במסגרת הליך זה, צריך הנפגע גם לעמוד בפני וועדה רפואית, הקובעת את אחוזי הנכות המגיעים לו. במקרה שהוועדה קובעת לו 20% נכות או יותר, יכול הנפגע לקבל קצבה חודשית.

 

תביעת חברת הביטוח

במקרה של תאונת דרכים בה מעורב צד שלישי, אפשר להגיש תביעת נזיקין נגד חברת הביטוח של הרכב, וכך לקבל גם פיצויים עקב הנזק, שאינו מכוסה על ידי המוסד לביטוח לאומי. במקרים אלו, לנפגע אין זכאות לפיצויים כפולים, והפיצוי אותו יקבל הנפגע מהביטוח הלאומי, יקוזז עם הפיצויים שיתקבלו מחברת הביטוח.

 

לסכום

במקרה של תאונת דרכים בדרך או בחזרה מהעבודה, יש חשיבות רבה בהוכחה, כי התאונה אכן קרתה במסגרת שעות העבודה. בנוסף, במקרה של סטייה מהדרך המקובלת, חשוב להוכיח כי הסטייה היא במסגרת החוק. על מנת למצות את כל הזכויות העכשוויות והעתידיות, ולקבל את הפיצוי המקסימלי המגיע לכם, חשוב להיעזר באיש מקצוע כמו עו"ד לתאונות עבודה, מקצועי ובעל ניסיון, שילווה אתכם לכל אורך הדרך. עו"ד מקצועי גם ייעץ לכם, במילוי המסמכים השונים, על מנת שניתן יהיה להוכיח, שהתאונה קרתה בשעות העבודה, ושהיא קשורה ישירות לפגיעה שקרתה.

 

התנגשות רכבים