מהם תחומי ההתמחות היחודיים של עורך דין ביטוח לאומי

עורך הדין לביטוח לאומי מתמחה בליווי מקצועי בעת הגשת הבקשות השונות אל המוסד, ייצוג בועדות הרפואיות השונות, הגשת עררים ודאגה למיצוי זכויות. כאשר אתם עומדים בפני מאבק לא פשוט עם המוסד לביטוח הלאומי, חשוב שיהיה לצידכם איש מקצוע מיומן ומנוסה כדי לצלוח את התהליך בהצלחה ולזכות במלוא הזכויות המגיעות לכם לפי חוק. במאמר זה נסביר מהם תחומי ההתמחות היחודיים של עורך דין ביטוח לאומי ולמה כל כך חשוב שהוא יעמוד לצידכם בתהליך.

 

המוסד לביטוח לאומי ואתם

כל אזרח בישראל יודע שאם ביום מן הימים ייקלע למשבר קשה, למצב רפואי לא פשוט או לקושי בימי זקנה, המוסד לביטוח לאומי יהיה שם בשבילו. כך גם התכוונה המדינה כאשר חוקקה את חוק הביטוח הלאומי, אך כל מי שעומד לפתחו של המוסד מגלה שהדרך להכנס פנימה רצופה בועדות רפואיות, מבחנים שונים והררי מסמכים. באמצעות עו"ד לענייני ביטוח לאומי ניתן יהיה לסלול לכם דרך בטוחה, לעזור לכם למצות את הזכויות שלכם ולהגיע למקסימום פיצוי כפי שמגיע לכם כחוק. כשיש איש מקצוע לצידכם תוכלו לקבל ייעוץ, הדרכה, ייצוג וליווי לאורך כל הדרך עד להשגת הזכויות.

 

מהם תחומי ההתמחות היחודיים של עורך דין ביטוח לאומי?

עורך דין לביטוח לאומי צריך להיות מיומן במספר תחומים:

  • הכרה לעומק את התהליכים השונים, התנאים והנהלים– המוסד לביטוח לאומי הינו מוסד בירוקרטי, וככזה הוא כפוף לשורה של נהלים, תנאים, הנחיות ותהליכים. עורך דין הבקיא בהם ומתמצא בהם היטב יכול לספק ללקוח שלו הסבר חשוב ומהותי על התהליך, מה הוא צריך להביא איתו לכל שלב, מה יידרש ממנו ובעיקר מה לעשות ומה לא לעשות.

 

  • בניית תיק רפואי – במועד הגשת התביעה, יש לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטים, ולעיתים גם לפנות למומחים בתחום על מנת שיחוו את דעתם על המקרה שלכם. אלו יכולים להיות רופאים המומחים לתחומם כגון גריאטרים או כירורגיים, או פסיכיטארים ופסיכולוגים. בהתאם לחומרת המצב, ייתכן והועדה הרפואית תאשר לכם נכות רפואית גם ללא מפגש איתכם, אך לרוב תידרשו לעמוד בפני ועדה רפואית .

 

  • יכולת לייצג את הלקוח שלו מול ועדה רפואית– על מנת לקבל קצבה ייאלץ המבקש לעבור ועדה רפואית שתבחן את המקרה שלו. במקרה של נפגע עבודה או נפגע פעולות איבה היא תעריך את הנזק שנגרם לו, את אובדן כושר העבודה, דרגת הנכות שהוא נמצא בה ועוד, במקרה שמדובר בזקנה וסיעוד יתברר עד כמה האדם תלותי בסביבתו, זקוק לעזרת האחר לפעולות יומיומיות וכדומה, ועל פי כך יקבל קצבה מתאימה.

 

  • הגשת ערר –למרות שפעלתם נכון, הגשתם הכל כמו שצריך ועברתם ועדה רפואית, ייתכן ותהיו מאוכזבים מן התוצאה. אם יש סיבה לחשוד שלא בדקו את המסמכים שלכם, לא התייחסו כמו שצריך לטענות שלכם, או בדקו אתכם ברישול ובחופזה, עורך דין מומחה לתחום יגיש בשימכם ערר.

 

מה עוד עורך דין מומחה יעשה עבורכם?

עצם העובדה שיש לצדכם אדם מקצועי שמבין בתחום ויודע להתוות את הדרך, כבר מורידה ממכם טרחה ומסירה מליבכם דאגה. בזמן שעורך הדין שוקד על תביעתכם, אתם תוכלו להתמקד בהחלמה ובהשתקמות ובעיקר במנוחה. תפקידו של עורך הדין להעניק מנסיונו וממקצועיותו על מנת לבחור עבורכם את האסטרטגיה הנכונה ביותר עבורכם. לעיתים המקרה שלכם מתאים יותר למוסד לביטוח לאומי ולעיתים המקרה יהיה מתאים יותר לחברות הביטוח השונות, או לשילוב של שניהם יחד על מנת למקסם את הזכאות שלכם לפיצויים.

עורכי דין לביטוח לאומי