איך עובד תהליך הגישור – על מה אתם משלמים?

רבים חושבים שתהליך הגישור הוא תהליך מיותר, אשר רק דוחה את הדילמות הכרוכות במריבה לזמן מאוחר יותר, בו יתפרצו בעוצמה רבה. מדובר בטעות, תהליך גישור יכול להחליק את הריבים, ולהוביל להתמודדות ישירה יותר עם הבעיה, ולא להתחמקות. במאמר זה נסביר מעט על תהליך הגישור, איך הוא עובד, ועל מה בעצם אתם משלמים כאשר אתם בוחרים לעבור אותו.

 

תהליך גישור כאמצעי להצפת הבעיות אל פני השטח

לעיתים קרובות, הריב הוא רק הסימפטום של בעיה קשה יותר, של אינטריגות פנימיות בין שני אנשים, אשר רק אחרי זמן רב מצאו את דרכם אל פני השטח. לכן, אפילו נושאים אלמנטריים, אשר שני האנשים המסוכסכים היו עשויים להסכים עליהם בשניות בסיטואציה אחרת, נגררים והופכים למריבה מרובת יצרים ושנאה. תהליך גישור מבצע עבודה חשובה מאוד, ומסייע להציף את הבעיות האמיתיות אל פני השטח. ההצפה של הבעיות המקוריות, מהם נובע הסכסוך המקורי, הופך את הגישור ליותר מאשר טיפול שטחי, ומאפשר טיפול עמוק בשורשי הסכסוך, מה שימנע ממנו לפרוץ בעתיד בצורה אחרת ובלתי צפויה.

 

הצעת פתרונות מדויקים שהוכיחו עצמם אצל אחרים

עבור רבים, עצם העובדה שהם עומדים מול מגשר בעל ידע וניסיון, אך ללא מעורבות רגשית אישית בתהליך, מקלה על פתרון הבעיה. המגשר הוא אדם עם ניסיון רב, המסוגל להעניק זווית הסתכלות נוספת לשני הצדדים. זווית זו מאפשרת לכל אחד מהצדדים להבין היכן הוא מגזים, וכך מקרבת את הפתרון ומציאת עמק השווה. בנוסף, הניסיון ארוך השנים של רוב המגשרים, וההיכרות שלהם עם סכסוכים דומים לזה שלכם, מאפשר להם להציע פתרונות מדויקים, אשר נוסו ועבדו לאחרים. פתרונות אלו הם לא כל התמונה. מגשר מיומן יוכל לסייע לצדדים לראות דילמות נוספות אשר יתכן ויעלו בעתיד וידרשו מענה. כך, על ידי טיפול גם בבעיות העתידיות וגם בבעיות הנוכחיות, יכול מגשר להביא לידי פתרון ברמה גבוהה, במינימום וויכוחים וכאב.

 

שקט נפשי והימנעות מגרירה של אחרים אל המריבה

כאשר מדובר במריבה הדורשת גישור, פעמים רבות הצדדים המעורבים שייכים לאותו מעגל חברתי. מעגל חברתי זה יכול בהחלט להיות חברים לעבודה אשר התגלע ביניהם סכסוך כספי בין שניים מהם, או סכסוך משפחתי בעיקר סביב נושא הגירושין או הסכמי הירושה. כאשר מדובר במריבה באותו מעגל חברתי, קיים סיכון גדול לשלמות וליחסים בין כלל החברים בקבוצה, מאחר וכולם עשויים להיגרר לסכסוך. הליך גישור פותר אתכם מכך, ומעביר את האחריות לפתרון המשבר לגורם חיצוני, וכך מצמצם את הפגיעה החברתית הנלווית. בנוסף, כאשר מזמינים הליך גישור אפשר להיות רגועים, ולדעת שהמצב נמצא תחת שליטה. רובם המוחלט של הליכי הגישור, מסתיימים בפשרה. לכן, הגורמים המעורבים יכולים לדעת שיש סיכוי שיחסיהם ישובו לתקנם, ושהפתרון ימצא בסופו של יום בדרך זו או אחרת.

ילד והורים