מתגרשים ויש עסק משותף? אלו הדברים שאתם חייבים לדעת

גירושים זה לא עניין קל. ההחלטה שמי מכם או שניכם כבר לא מעוניינים בחיים משותפים והגיע הזמן שכל אחד ילך לדרכו, דורשת ביצוע צעדים גדולים הנוגעים בתא המשפחתי בהיבטים רגשיים ומשפטיים. זוג שמנהל יחד עסק משותף ועתיד להתגרש – נאלץ לפעול במישורים נוספים. כיצד הגירושין ישפיעו על העסק והמצב הכלכלי, ומה הדברים שחייבים לדעת לפני? במאמר זה נציג בפניכם את עיקר הדברים

 

האם חייבים לפרק את העסק?

זוגות רבים בטוחים כי גירושין וסיומו של הקשר, מחייב גם סיומה של השותפות העסקית. המטענים הרגשיים בעת הפרידה יכולים להקשות על שני הצדדים לנהל מערכת יחסים מקצועית ותקינה וקיים חשש מפני קריסה כלכלית של העסק, וגם של הזוג.

הבחירה בפירוק העסק היא לא בהכרח הבחירה המחייבת. קיימים גם זוגות שאמנם מתגרשים ומסיימים את החלק הזה בחייהם, אך עדיין ממשיכים לנהל את העסק המשותף ביחד. זאת רק אם אתם מרגישים כי ניתן לעשות הפרדה בין סיום הקשר לבין קיום יחסים מקצועיים טובים.

לרוב, יהיה נכון וראוי להישאר כשותפים עסקיים לאחר הגירושין, רק אם לא מדובר בעסק שמצריך פגישות יומיומיות שוטפות שעלולות להתסיס או להעלות נושאים רגישים בין שני הצדדים. העדיפות היא להישאר ביחד בעסק שבו כל אחד אחראי על נושא אחר ואין התממשקות תמידית גבוהה מידי, אלא אחת לתקופה של כמה ימים או כמה שבועות.

שימו לב כי המשך ניהול העסק ידרוש אמון בין בני הזוג ושיקול דעת שאינו קשור לרגש הפנימי. במידה ואינכם יכולים לעמוד בכך, יהיה עדיף לסגור את העסק ולא להיכנס להפסדים כלכליים. היכנסו לכאן למידע נוסף

 

מכירת העסק המשותף לאחר גירושין

אחת ההחלטות הסבירות לאחר הגירושין הוא למכור את העסק המשותף ולחלק את הרווחים בין שניכם. ביצוע המכירה לצד ג' צריך להיעשות בהסכמת שני הצדדים בלבד. אך קיימות גם אפשרויות בהן אחד מבני הזוג אינו מעוניין למכור את חלקו בעסק, אלא לקנות את חלקו של האחר ולהמשיך לנהל את העסק שלהם עצמאית.

עבור ביצוע המכירה יש להתייעץ עם עורך דין, ולקבוע את שווי העסק שכולל בתוכו גם את היקפי המכירה, המלאי הקיים והפעילות השוטפת. במידה ויש לעסק חובות, המחיר ינוכה מהשווי שלו. במידה ואתם מעוניינים למכור את העסק לצד ג', הרווחים יחולקו שווה בשווה אלא אם כן קיים הסכם ממון שמתייחס לעניין וקובע אחרת.

 

חשיבותו של ליווי משפטי בגירושין עם עסק משותף

לחלוקת הרכוש בין בני הזוג לאחר הגירושין קיימת השפעה גדולה על אורח החיים שלהם, בייחוד אם היה להם עסק משותף, שגם היווה כמקור פרנסה לאורך שנות הזוגיות. לכן, חשוב מאוד לכל אחד מהצדדים להיעזר בעורך דין לענייני משפחה שיוכל להסביר על התהליך, ולבצע את כל הפעולות החשובות בנוגע לגירושין ולקבלת הזכויות המלאות שלכם ושלכן.

לְהִתְגַרֵשׁ