מתי נכון להיעזר בעו"ד משפחה בעת סכסוך משפחתי?

הקלישאה אומרת "משפחה – אי אפשר בלעדיה ולא פעם קשה איתה". עצם העובדה שבני המשפחה הם הקרובים ביותר אחד אל השני, יוצרת אינטריגות, מתיחויות ובמקרים רבים גם סכסוכים שלא פשוט לגשר עליהם. בעוד לא תמיד כדאי לרוץ לבית משפט אם מתגלעת מחלוקת בתוך המשפחה, ישנם נסיבות ומקרים שהסלימו עד כדי סכסוך משפטי. במקרים אלו נדרשת התערבות של גורם חיצוני ואובייקטיבי כמו עו"ד משפחה. 

 

בסוגיות פיננסיות- לא להסס לפנות לעורך דין

לרוב אנו נתקלים בסכסוכים משפחתיים קשים כאשר על הכף מונח עתידו של נכס מסוים שערכו אמור להתחלק בין בני משפחה, או סכומי כסף גדולים כתוצאה מירושה.

אז הצדדים מתבצרים בעמדתם, לוקחים את האירוע לנקודת קיצון וסביר מאוד להניח שלא יגיעו לעמק השווה בלי ליווי משפטי מקצועי. זכותו של כל אחד מהצדדים בסכסוך להצטייד בסיוע משפטי בדמות עו"ד דיני משפחה שידאג לייצוג מכובד ולקיום האינטרסים שלו.

 

הסכמי ממון- למנוע את הפיצוץ

אחת הסוגיות הרגישות ביותר, כזו שזוגות רבים נמנעים מלהידבר עליה ועלולים בסופו של דבר להתחרט על כך, היא סוגיית הסכם הממון. הזוג עוסק בהכנות לחתונה ולהקמת בית וחיים משותפים, ומעדיף שלא לחשוב על התרחיש הפסימי, הנוגע ליום שאחרי פירוק החבילה.

אך הסכם ממון מסדיר למעשה את יחסי הרכוש והממון של כל אחד מצדדי ההסכם טרם הנישואים, ועשוי למנוע מחלוקות קשות במקרה של גירושין.

 

הליכי גירושין

היה וזוג נשוי הגיע לכדי החלטה להתגרש, עו"ד דיני משפחה הוא הכתובת לקיים הליך מכבד, אסרטיבי ויעיל ככל האפשר. האינטרס המשותף של עורכי הדין משתקף בגישה והיחסים המאפיינים את הצדדים בהליך הגירושין, והם באים בנפש חפצה לגבש הסכם גירושים מאוזן של גירושים בהסכמה.

עם זאת, הם ערוכים לתרחיש בו יש צורך ללכת להליך גישור לגירושין, ואף לייצוג משפטי בבית משפט, במידה וישנן מחלוקות משמעותיות בנוגע לסוגיות המשמורת על הילדים המשותפים, חלוקת הרכוש, דמי מזונות או הסדרי ראייה. גם במקרה הזה, עו"ד משפחה הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך ליישוב סכסוך משפחתי רגיש שכזה.

 

עריכת צוואות וסכסוכי יורשים

הסכסוך הנפוץ והכואב הוא מחלוקת סביב חלוקת הירושה בין היורשים, לרוב אחים שנלחמים כל אחד על חלקו. בסמכויותיו של עו"ד דיני משפחה הוא בין היתר עריכת הצוואה עצמה, שנועדה למנוע סכסוכים שכאלה, מימוש ירושות במעמד פתיחת הצוואה, ובמקרים בהם ישנו סכסוך בין היורשים, גם לייצג את אחד הצדדים בבית משפט עד הגעה להסדר בנוגע לחלוקת הרכוש.

 

חלק בלתי נפרד מיישוב הסכסוך

חשוב לציין כי פנייה לעו"ד דיני משפחה היא בדרך כלל בגדר הגעה לנקודת אל חזור. הסכסוכים המשפחתיים המתגלגלים לפתחו של עורך דין דיני משפחה הם הקשים ביותר, ולכן רק אם מוצתה כל אפשרות אחרת, יש להיעזר בסיוע משפטי איכותי של עורך דין מומלץ ובעל ניסיון.

עוד דיני משפחה