חוויתם רשלנות רפואית? כך תפעלו

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר רופא או איש צוות רפואי אינו פועל בצורה סבירה ומקובלת, סוטה באופן משמעותי מתקנות ונהלים או מקבל החלטות באופן בלתי הולם למקרה הרפואי שלכם. במידה ואתם או יקיריכם חוויתם רשלנות רפואית, דעו שאתם לא לבד. בישראל מתרחשים עשרות מקרי רשלנות רפואית ויש לפעול באופן תקיף כדי לאפשר לנפגע את הפיצויים המגיעים לו כדי לשקם את חייו לאחר הפגיעה, ולסלק מן המערכת את אותם הגורמים שלא ראויים למלא בה תפקיד רפואי. חוויתם רשלנות רפואית? כך תפעלו.

 

משרד עורכות הדין חדיד הלד – איתכם גם במצבים קשים במיוחד

משרד עורכות הדין חדיד הלד מתמחה ברשלנות רפואית. במידה ואתם או יקיריכם חוויתם רשלנות רפואית, אל תהססו לפנות אל עורך דין ביטוח לאומי. בעזרת מומחי המשרד ניתן לבחון את המקרה שלכם, את דרכי ההתנהלות של כל איש צוות רפואי שטיפל בכם או בדק אתכם, את ההחלטות שהתקבלו בנוגע למצב הרפואי שלכם, המינונים שקיבלתם וההמלצות שהונחתם לבצע. במידה ויתברר כי אכן התבצעה רשלנות רפואית במקרה שלכם, ניתן להגיש תביעה לפיצויים לבית המשפט.

 

מהי רשלנות רפואית ומתי היא מתרחשת?

רשלנות רפואית איננה כשלונו של רופא לרפא את המחלה שממנה אתם סובלים או לעמוד בציפיות הגבוהות שהעמדתם לו טרם ביצוע הפרוצדורה הרפואית. רשלנות רפואית הינה סטייה מנהלים ומתקנות, התנהלות רפואית לא סבירה ולא מקובלת בעולם הרפואה וקבלת החלטות לא הולמות לתחום שבו הוא מועסק. הדוגמאות הקלאסיות למקרי רשלנות רפואית הן התעלמות מתלונות על כאב או אי נוחות והקלת ראש בתסמינים מדאיגים, אי שימת לב לכך שהמטופל סובל מרגישות או מאלרגיה בטרם ירשמו לו תרופות מסכנות חיים עבורו, בחירת אסטרטגיה רפואית שגויה, מתן מינון שגוי של תרופות ועוד. חשוב לבדוק זאת לעומק לפני שמגישים תלונה על מנת שלא תידחו.

 

חוויתם רשלנות רפואית? כך תפעלו!

להלן מספר פעולות שעליכם לבצע מיד עם הגילוי כי התבצעה במקרה שלכם, או במקרה של יקיריכם רשלנות רפואית:

  • איספו את כל המסמכים המתעדים את ההליך הרפואי שעברתם לרבות בדיקות לפני ואחרי הפרוצדורה הרפואית או ההליך הרפואי שעברתם על מנת לראות את השינוי. במידה ומדובר ברשלנות רפואית שהתמשכה על פי תקופה ארוכה, איספו את כל תיעודי הבדיקות והסיכומים הרפואיים שברשותכם.
  • נסו לבדוק האם ישנם אנשי צוות המוכנים להעיד על הרשלנות, לדוגמא, אם הרופא המנתח עזב את חדר הניתוח במפתיע בטרם הסתיים הניתוח ועקב כך נגרם לחולה נזק משמעותי, ייתכן ואחד מאנשי צוות חדר הניתוח יסכים להעיד כנגדו על מעשיו הרשלניים.
  • צלמו עדויות גופניות כמו לדוגמא חבלה, פצע או חתך שנגרמו בשל הרשלנות, תוצאות בלתי רצויות, הבדל משמעותי בין המראה הכללי שלכם לפני ואחרי הפרוצדורה הרפואית וכדומה, כל תיעוד מצולם שיכול לשפוך אור על רמת השינוי בגופכם לאחר הטיפול הרשלני יכול לעזור.
  • פנו בדחיפות לעורך דין לרשלנות רפואית. ככל שתקדימו בפנייה לעורך דין המתמחה בנושא, כך ייטב. עורך הדין יסביר לכם כיצד לנהוג וכיצד לפעול ומשם תוכלו להמשיך לבניית התיק הרפואי שלכם ולהגשת התביעה באופן המקצועי והנכון ביותר.

 

לסיכום

רשלנות רפואית אינה מצב נורמלי ואין לקבלו כעובדה. במידה ונפגעתם מרשלנות רפואית, אל תאבקו לבד. פנו עוד היום לעורך דין המתמחה לרשלנות רפואית. משרד עורכות הדין חדיד הלד מתמחה ברשלנות רפואית בכל תחום רפואי ויסייע לכם רבות להשיג את הפיצוי המגיע לכם כדי להשתקם, להחלים, לחזור לעצמכם ולהתאושש מהאירוע הטראומתי שעברתם בכל האמצעים המקצועיים שלרשותן.

עורך דין רשלנות רפואית