מתי תצטרכו עורך דין להתחדשות עירונית?

שוקלים לבצע עסקת נדל"ן בפרויקט המיועד לפינוי בינוי או לתמ"א 38? כדאי שתקראו את השורות הבאות. ייצוג משפטי נכון לליוויי עסקאות אלה יכול לחסוך לכם משאבים רבים בנוגע למיסוי, לסייע בהערכת כדאיות העסקה, ולהשיג עבורכם מידע אודות קצב ההתקדמות הצפוי של העסקה, אשר פעמים רבות מהווה מכשול למצפים לעסקאות מעין אלה. ייעוץ משפטי יעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה לכם באשר לעסקאות התחדשות עירונית.

 

מהו פרויקט פינוי בינוי?

אם אתם מתגוררים או שוקלים לרכוש דירה בבית מגורים ישן המיועד לפינוי בינוי, דעו, כי מדובר בבתים המיועדים להריסה ובניה מחדש. יש להביא בחשבון כי מדובר בפרויקט ממושך הנמשך זמן לא מבוטל ובמהלכו יש למצוא פתרון למגורים חלופיים.

עם זאת, בסופו של דבר ההמתנה משתלמת ותוכלו לשדרג את ביתכם או הדירה להשקעה בדירה חדשה ומשופרת ביחס לדירה הישנה. לייעוץ, כדאי לפנות לעורך דין עם ניסיון בהתחדשות עירונית כמו שמעון גיגי- עריכת דין.

 

מהי תמ"א 38?

בדומה לפינוי בינוי, גם כאן המטרה לשדרג דירה ישנה לדירה משודרגת באותו מיקום. אלא, שבתמ"א 38 אין הורסים את הבניין הישן קליל ופשוט משדרגים את השטח המשותף לבניין, מחזקים לצורך התמודדות עם רעידות אדמה ומוסיפים חדר או מרפסת או שניהם לדירה הישנה. יחד עם חזות חדשה לבניין והוספת פריטים לשטח המשותף כמו מעלית, מתקבלת תחושה של בית חדש באמת.

 

ניגוד עניינים בעסקאות התחדשות עירונית

בעסקאות התחדשות עירונית השחקנים הרלוונטיים הם הדיירים מול היזמים של הפרויקט. לכל צד אינטרס משלו, כאשר היזמים מעוניינים להרוויח מה שיותר מביצוע העסקה והדיירים מעוניינים בשדרוג הנכס כמה שיותר ובקבלת פיצוי במקרים המתאימים. קיימת התנגשות מובנית בין האינטרסים של הצדדים בעסקאות אלה ולכן חשוב שכל צד ידע למקסם את חלקו בעסקה.

 

חשיבות ליווי משפטי

ליווי משפטי הולם, יוודא לאזן באופן נכון את המתח בין הדיירים לבין היזמים. לשפוך אור כתוצאה מניסיון בעסקאות קודמות אודות סיכונים קיימים עבור הדיירים וניסיון להגיע לעסקה מה שיותר משתלמת לשביעות רצון כל הצדדים. כמו כן, בחלק מהמקרים היזם מגיע לאחר שהוא מיוצג משפטית וחשוב שיהא ייצוג משפטי מנגד לייצג את צרכיהם של הדיירים.

 

איזו התמחות נדרשת מעו"ד לתחום התחדשות עירונית?

עורך דין להתחדשות עירונית דואג לכרות את ההסכמים בין היזמים לדיירים, להשיב על כל שאלה הקשורה לפרטי ההסכם, מועדי ביצוע ההסכם, היבטי מיסוי של ההסכם ופרטים נוספים שאינם בהירים בשלבי טרום תחילת הליך הבניה.

חשוב לציין, כי גם לאחר השלמת פרטי העסקה ותחילת הביצוע בפועל, עולות שאלות משפטיות מגוונות אודות טיב הבניה ומשך הבניה. מכאן, שעורך דין מומחה לתחום המלווה את כל שלבי העסקה הוא חיוני להשלמת העסקה לשביעות רצון הדיירים והיזמים.

מתי תצטרכו עורך דין להתחדשות עירונית?