עשה ואל תעשה לפני גירושין

יש שורה ארוכה של דברים שכדאי לעשות וכאלו שראוי להימנע מהם לפני הליך הגירושין. מדריך זה ירכז את הנקודות החשובות ביותר שכל אחד מבני הזוג צריך להכיר מקרוב. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את האינפורמציה שתאפשר לכם להתחיל בהליך ברגל ימין.

 

אל תעשה – תתמודד לבד עם ההליך

הדבר החשוב ביותר שראוי לציין בתחילת המדריך נוגע להתנהלות עצמאית בהליך. שכן, גירושין זה לא עניין של מה בכך. מדובר בהליך מורכב מכל מיני בחינות. לכן, ההמלצה היא להסתייע בשורה של מקצוענים שיעניקו ליווי מקצועי לאורך כל הדרך. נסביר שבאומרנו "בעלי מקצוע", הכוונה לפסיכולוג, יועץ זוגי ועורך דין.

 

עשה – פנה למומחים בתחום

הפנייה לכל אחד מבעלי המקצועות שהוצגו לעיל חייבת להתבצע תוך מחשבה ובירור מעמיק בנושא. שכן, אתם רוצים להיות בטוחים בכך שתקבלו את הייעוץ הטוב ביותר, כדי שיתאפשר לכם לסיים את ההליך בידיעה שקיבלתם את כל מה שרציתם בהסכם הגירושין. רגע לפני שנמשיך הלאה, נמליץ לכם לערוך בירור ברחבי הרשת, כדי שתוכלו להגיע לבעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

חסכנו לכם זמן ומאמץ וביררנו מיהם עורכי הדין הטובים ביותר לענייני גירושין, כך שנמליץ לכם לפנות כבר עכשיו אל טאוב ושות' – משרד עורכי דין שיסייעו לכם בפן המשפטי על הצד הטוב ביותר (שימו לב, תוכלו לקרוא חוות דעת שנכתבו ברחבי הרשת אם תרצו לקבל פרטים נוספים על בעלי מקצועות אחרים).

פנה למומחים בתחום

עשה – הכנת רשימה של הנכסים הקיימים

מומלץ  לכל אחד מהצדדים לכתוב על דף את כל הנכסים ששייכים לבני הזוג. הליך זה נחשב לנפוץ במיוחד לפני הליך הגירושין והוא מאפשר להעלות את השיח בנושא באופן מסודר בשלב מאוחר יותר. נציין שלעיתים נהוג לסבור שרשימת הנכסים כוללת נכסי נדל"ן בלבד, אך האמת היא שיש בה מגוון רחב של נכסים, לדוגמא:

  • חסכונות
  • חשבונות בנק
  • דו"חות משכנתא
  • חובות והלוואות

 

אל תעשה – הסתרת מידע

הימנעו מהסתרת מידע בכל תחום שהוא. למשל, אל תעבירו כספים משותפים במטרה להעלים אותם. שכן, הדבר עשוי להתגלות בסופו של דבר בבית המשפט ולהוביל לנקיטת הליכים משפטיים מורכבים שראוי להימנע מהם. בנוסף, יש להימנע מהגבלת משיכות והוצאות בחשבון הבנק המשותף לבני הזוג.

 

עשה – בניית תוכנית אסטרטגית

חשוב מאוד לבנות תוכנית אסטרטגית עם עורך דין מנוסה שתאפשר להבין מהו המקום המתאים לניהול ההליך. מדובר בדרך כלל בבית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. בנוסף, ייבחן הצורך בהליך גישור ולהגדיר מטרות חשובות שרוצים להשיג.

 

לסיכום

יש דברים מסוימים שחובה לבצע לפני הליך הגירושין, בעוד יש כמה דברים שראוי להימנע מהם. היכרות מעמיקה עם השניים, תאפשר לכם לעבור את ההליך על הצד הטוב ביותר. תיישמו את הנכתב לעיל ותהיו בטוחים שהגירושין שלכם יתבצעו באופן מיטבי.

בניית תוכנית אסטרטגית